Rail Baltic: peame arvestama 40-kraadise kuumaga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rail Balticu kavandatav Pärnu rongipeatus.
Rail Balticu kavandatav Pärnu rongipeatus. Foto: Rail Baltic

Valmis on saanud uuring, mis hindab kliimamuutuste mõju Rail Balticu raudteele kogu selle elutsükli vältel. Viimase 30 aasta ilmastikuandmetele ning riiklikele kliimaprognoosidele tuginedes jõuti uuringus järeldusele, et talved on Balti regioonis tulevikus leebemad ja võrreldes praegusega vähema lumega.

Samas peab arvestama näiteks senisest sagedasema märja lume, jäävihma ning jäite esinemise võimalusega.

Suvel hakkavad suurema tõenäosusega esinema kuumalained, mille käigus võib õhutemperatuur tõusta üle 40 kraadi.

Tingituna kõrgematest õhutemperatuuridest, on Balti regioonis suveperioodil tulevikus oodata tugevaid sajuhooge ja äikesetorme, mis võivad omakorda kaasa tuua tugevamad tuuleiilid.

Tagasi üles