TantsuMENÜÜ toob Rakverre tantsulavastuse

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rakvere kultuurikeskuses näeb tantsuetendust “Object.ify”, mis räägib naiste objektistamisest ja meespilguteooriast. Laval olevad tantsijad on samal ajal nii objektistajad kui ka objektistatavad ning publikul on selles lavastuses oma roll.
Rakvere kultuurikeskuses näeb tantsuetendust “Object.ify”, mis räägib naiste objektistamisest ja meespilguteooriast. Laval olevad tantsijad on samal ajal nii objektistajad kui ka objektistatavad ning publikul on selles lavastuses oma roll. Foto: Ekaterina Soorsk

Eestis käivitub uus rahvusvaheline tuurivõrgustik TantsuMENÜÜ, mis viib maakondlike eestvedajate abiga tantsukunsti üle Eesti. Esmaspäeval, 7. oktoobril etendub TantsuMENÜÜ raames Rakvere kultuurikeskuses Sandra Põllu tantsulavastus “Object.ify”, mis räägib naise kujutamisest objektina. Etendusele eelneb kell 15 esinejate juhendatav töötuba, mis juhatab vaataja sobivasse taustsüsteemi ja aitab laval nähtavat paremini mõista.

Lavastuse idee sündis koreograaf Sandra Põllul mullu suvel Ameerikas kunstimuuseumides käies.

“Suureks mõjutajaks ja inspiratsiooniks sai Barbara Krugeri kollaaž “Your Body is a Battleground”, millel on väga võimas sõnum: vastuhakk ühiskonna loodud standarditele ja sellele, kuidas meie kehad välja peaksid nägema, vastandina sellele, kuidas me tahaksime, et need välja näeksid. Samuti on lavastuse sünd inspireeritud Meret Oppenheimi skulptuurist “Object” (1936) ja Allen Jonesi skulptuuridest, mis kehastavad naisi sisustusesemetena ehk objektidena,” rääkis Sandra Põld.

“Object.ify” räägib naiste objektistamisest ja meespilgu teooriast, tantsijad on samal ajal nii objektistajad kui ka objektistatavad ning publikul on selles lavastuses oma roll.

Lavastuse teoreetiline pool põhineb feminismi-, objektiveerimise ja meespilguteooria uurimusel. “Meespilgu (male gaze) kui termini kohta kuulsin mina esimest korda sügisel Stockholmi tantsu- ja tsirkusekooli külastades, kui sealne õppejõud Shirley Harthey Ubilla jagas loengu vormis oma mõtteid feminismi ja meespilgu kohta,” kõneles Põld. “Meespilguteooriat mainiti esimest korda 1975. aastal filmikriitik Laura Mulvey essees “Visual Pleasure and Narrative Cinema”. See teooria sai peagi väga tuntuks ja tekitas palju kõmu,” lisas Põld.

TantsuMENÜÜ eestvedaja Raido Bergstein selgitas, et ettevõtmise nimi TantsuMENÜÜ on tulnud sellest, et kohalikud korraldajad valivad pakutavate seast oma kogukonda kõige paremini sobiva lavastuse.

“TantsuMENÜÜ on omamoodi väljakutse, aga ka võimalus tantsukunstnikule näidata oma töid Eesti eri paikades väga erinevates ruumides. Samuti on TantsuMENÜÜ hea võimalus tutvustada tantsukunsti inimestele, kes tantsuetendustele palju sattunud ei ole,” lausus Berg­stein. 

Tagasi üles