Järgneva viie nädala jooksul veab Alexela oma tanklatesse aina külmakindlamaid diislikütuseid ja seda kuni talvise diislikütuseni välja.
Alexela alustab tänasest -20 kraadise külmakindlusega diislikütuse vedu
"Esimesest oktoobrist kuni 30. novembrini teevad kütusemüüjad ettevalmistusi, et diiselmootoriga sõidukite omanikud saaksid aina külmakindlamat diislikütust tankida. Diislikütuse ümbervahetamine suvisest kütusest talviseks on aeganõudev protsess ning selleks ongi Eestis kehtestatud kahekuine üleminekuperiood," rääkis Alexela juhatuse liige Alan Vaht, kes ühtlasi märkis, et Alexela veab 23. oktoobrist oma tanklatesse -20 kraadise külmakindlusega diislikütust.
"Järgmise sammuna hakkame oma tanklatesse tarnima arktilisse Põhjamaa kliimasse mõeldud talvist diislikütust eesmärgiga, et hiljemalt 1. detsembriks oleks diislikütus kõikides tanklates vahetunud talvise diislikütuse nõuetele vastava kütuse vastu," lisas Vaht.
Euroopas kehtestatud standardi järgi jagunevad diislikütused suvisteks ja talvisteks. Talvine diislikütus on ette nähtud kasutamiseks arktilises või karmi kliimaga piirkondades, mistõttu talvine diislikütus jaguneb omakorda viite klassi 0, 1, 2, 3, 4. Null tähistab külmakindlust kuni -20 kraadi; üks vastab -26 külmakraadile, kaks -32 külmakraadile, kolm -38 külmakraadile ja neli juba -44 külmakraadile.
"Kuna kliima- ja talvetingimused on Euroopa erinevates piirkondades väga erinevad, peavad riigid ise otsustama, milline diislikütus peab talveperioodil olema tanklates müügil. Eestis kehtestatud nõuete järgi peab talvine diislikütus vastama klass 1 nõuetele ehk taluma külmakraade kuni vähemalt -26 kraadi," selgitas Alexela juhatuse liige riiklikke nõudeid, millest kütusemüüja peab lähtuma.
Suvised diislikütused jagunevad aga kokku kuute klassi, mida tähistatakse tähtedega A (+5 °C), B (0 °C), C (-5 °C), D (-10 °C), E (-15 °C) ja F (-20 °C). Vastavalt Keskkonnaministeeriumi määrusele peab suvine diislikütus vastama Eestis C-klassi nõuetele. Isegi suvine diislikütus talub kerget külmakraadi.