Rehvitöökoda, mille Rein Palm 1987. aastal Rakveres asutas, oli üks esimesi Virumaa eraettevõtteid. Äsja alustas tööd tema luksusbussifirma.
Ettevõtlusveteran Rein Palm tuli uuele ringile
Kui rehvitöökoja rajamisel oli Palmi äripartner Andrus Rahuorg, kes on praegu firma Autoklants OÜ juhataja, siis tema nüüdne firma on perefirma.
Klientide teenindamiseks valmis Rein Palmi tellimusel novembris Poola tehases Auto-CUBY tippvarustusega 21kohaline Mercedes-Benz Sprinter 519 tüüpi exclusive-klassi buss.
Aastatel 1976–1987 tegeles Rein Palm autotranspordiga. Ta rääkis, et oma bussifirma loomise mõte tekkis tal juba 2004. aastal. Siis töötas ta firmas Kommest Autokeskused. Aga tookord jäi see mõte teoks tegemata. “Olin tegev Silberauto Tallinna Järve keskuse rajamisel 1997. aastal ja 2007. aastal kutsus Silberauto mind teist korda oma ridadesse, seekord Rakvere esindust looma. Võtsin selle väljakutse vastu. Silberauto Rakvere esindus sai loodud, kuid tänavu kevadel lahkusin Rakvere esinduse juhi ametikohalt. Üks etapp elust sai läbi,” kõneles Rein Palm.
“Seitse kuud olin töötu. Kuid ka see oli minu elus tegus aeg. Tundsin, et tahtmist ja väge on, et minna taas eraettevõtlusse ja luua oma firma. Töötukassa toetusel käisin koolitustel ja täiendasin oma teadmisi ja mulle oldi abiks ja toeks, et jõuaksin oma eesmärgini asutada uus firma.”
Rein Palm lisas, et kuna on olnud kolmkümmend viis aastat tegev autonduses, siis otsustas ta ka jätkata valdkonnas, mida hästi tunneb ja mis on talle südamelähedane. “Valisin reisiteenuse,” märkis Palm. Firmaomanik rääkis, et enne ettevõtte asutamist tegi ta põhjalikud turuuuringud. “Jõudsin tõdemuseni, et turul on piisavalt ruumi kõrgtasemel varustusega väikebussidele nii väliskülaliste kui ka meie oma kodanike teenindamiseks. Koostööpartnerite soov ja nõue oli, et buss oleks uus, esinduslik ja maksimaalsete mugavustega,” selgitas Rein Palm.
Suvel tegi ta firma rajamiseks eeltööd ja käis Poola tehases Auto-CUBY, mis valmistab mugavusbusse. “Mugavusbusside valmistamisel kasutatakse palju käsitööd ja need on korrektselt tehtud,” märkis Rein Palm.
Septembris esitas ta tehasele tellimuse, millise varustusega bussi soovib. “Pärast ettemaksu tasumist lubati, et kaheksa nädala jooksul on selline buss, nagu oli tellitud, valmis, ja Poola bussifirma pidas oma sõna,” rääkis Palm. “Minule teadaolevalt on niisuguse varustusega exclusive-klassi väikebuss esimene omataoline Eestis.”
Tehasega Auto-CUBY tekkis tal konstruktiivne koostöö. “Minu firma AnRe VIP Reisid OÜ on mugavusklassi väikebusside valmistaja Auto-CUBY ametlik esindaja Eestis, Soomes ja Venemaal,” ütles Rein Palm ja selgitas, et kuna talvekuudel on bussireise vähem, siis saab pühenduda ka müügitööle.
Praegu töötab firmas lisaks Rein Palmile tema abikaasa, kes tegeleb pisut raamatupidamisega ja hoiab korras üldise asjaajamise. “Kuid plaanis on kevadel osta firmale veel üks buss ja tööle võtta bussijuht. Andrus Rahuorg, kellega Rein Palm ligi veerandsada aastat tagasi koos eraettevõtlusse läks, teadis rääkida, et oma bussifirma loomisest on Rein Palm unistanud aastaid.
“Nüüd viis ta oma unistuse täide. Rein on hea suhtleja, suure tutvusringkonnaga ja sihikindel mees. Usun, et tema tagasitulek eraettevõtlusse kujuneb edukaks,” kõneles Rahuorg.
Bussifirma Mikk-Reisid juhataja Ülo Mikk nentis, et tegemist on julge ettevõtmisega. “Transporditurul käib tihe rebimine ja seal edukalt konkurentsis püsida on raske. Rein Palm on leidnud oma ettevõtlusvaldkonna, mida on nüüd tarvis targalt ja liigsete riskideta edasi arendada,” kommenteeris Ülo Mikk.