Saada vihje

Brexit tapaks e-ostlejate huvi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kullerfirma DPD tellitud üleeuroopalise uuringu järgi võib kokkuleppeta Brexiti mõjul kerkivate tollimaksude, suureneva bürokraatia ja pikemate tarneaegade tõttu loobuda Inglismaa e-poodidest kaupade tellimisest kuni 70 protsenti Euroopa e-ostlejatest.
Kullerfirma DPD tellitud üleeuroopalise uuringu järgi võib kokkuleppeta Brexiti mõjul kerkivate tollimaksude, suureneva bürokraatia ja pikemate tarneaegade tõttu loobuda Inglismaa e-poodidest kaupade tellimisest kuni 70 protsenti Euroopa e-ostlejatest. Foto: Marko Saarm / Sakala

Kullerfirma DPD tellitud üleeuroopalise uuringu järgi võib kokkuleppeta Brexiti mõjul kerkivate tollimaksude, suureneva bürokraatia ja pikemate tarneaegade tõttu loobuda Inglismaa e-poodidest kaupade tellimisest kuni 70 protsenti Euroopa e-ostlejatest.

Üle Euroopa küsitleti ligikaudu 25 000 inimest. Eesti e-ostlejatest, kes on Inglismaalt kaupu tellinud, vastas küsitluses 63 protsenti, et loobuvad saareriigi e-poodide teenustest, kui kokkuleppeta Brexiti järel peaksid tellimustele lisanduma lisamaksud ja -tasud.

“Arvestades seda, et Inglismaa on Eesti inimestele populaarsuselt teisel kohal olev riik, kust kaupu tellitakse, oleks kokkuleppeta Brexiti mõju e-kaubandusele igal juhul märkimisväärne,” kommenteeris DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss. “DPD eelmise aasta uuringu järgi tehakse 61 protsenti Eesti inimeste e-ostudest Hiinast ning teisel kohal ongi Inglismaa 37 protsendiga,” täpsustas ta.

Kokkuleppeta Brexiti tagajärjel võivad veebikanalite kaudu ostetud kaupadele Euroopa ja Inglismaa vahel hakata kehtima täiendavad tollitasud, maksud ja vahendustasud. Kauba saajatel tuleb lisatasud maksta siis, kui kaup on ­jõudnud juba sihtriiki, kuid ­enne lõplikku kohaletoimetamist.

Tagasi üles