Särtsuga ja vaikuses üle 400 kilomeetri

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Hyundai Kona välja reklaamitud 482-kilomeetrine sõiduulatus vastab ökonoomse sõitmise korral tegelikkusele.
Hyundai Kona välja reklaamitud 482-kilomeetrine sõiduulatus vastab ökonoomse sõitmise korral tegelikkusele. Foto: Ain Liiva

Tartus ja Tallinnas vuravad ringi elektritaksod, mis on oma edulooga üle Eesti kõvasti tuntust kogunud. Lisaks teame pisikesi taevasiniseid ELMO programmi elektriautosid, mis on kohalike omavalitsuste käsutuses ning mida on võimalik ka üürida. Need küllaltki väikese sõiduulatusega masinad on aastaid kujundanud arusaama, et elektriautod ongi just sellist tüüpi pisikesed liikurid.

Ise ma nende sõidukite rooli keeramas ei ole olnud, küll aga olen taksojuhte huvi pärast küsimustega pommitanud. Tartu taksojuhid on elektriautode suhtes olnud eri meelt. Mõne hinnangul on tegemist väga hea väikese autoga ja laadimispausid saavad nad sisustada väikese puhkusega. Teised aga räägivad, et auto aku peab liiga vähe vastu ning pidevad laadimised pärsivad taksojuhtide töö efektiivsust.

Kuna minu teadmised elektriautode valdkonnast olid siiski küllaltki nõrgad, soovisin mõne uuema mudeliga proovisõitu teha, et teada saada, milline on elektriauto 2019. aastal.

Tagasi üles