Eestis võib elektriautode buum vallanduda ületuleval aastal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Mitsubishi i-Miev elektriauto.
Mitsubishi i-Miev elektriauto. Foto: Elmo Riig

Eestis on praegu arvel 1318 elektriautot, mis moodustab M1- ja N1-kategooria (kuni üheksa istekohaga mootorsõiduk ning kuni kolme ja poole tonnine kaubik) autodest vaid 0,22 protsenti. Müük peaks paisu tagant lahti pääsema 2021. aastal.

Pärast seda, kui riik lõpetas 2014. aastal elektriautode ostutoetuse maksmise, kuivas nende müük kokku. Näiteks eelmisel aastal tehti Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu andmetel kaupa vaid 84 uue elektriautoga, samas kui kogu automüük lõi 25 000 sõiduki piiri. Uusi gaasitoitel (CNG ja LPG) autosid müüdi 172.

Populaarseim särtsuauto Eestis on endiselt Mitsubishi i-MiEV, mida kasutavad peamiselt sotsiaalhoolekande ja kohalike omavalitsuste töötajad. Neid on praegu registreeritud 537. Populaarsuselt järgmine on Nissan, mille eri võimsusega Leafi mudeleid on Eestis 504.

Mõningase elavnemise särtsuautode turul võiks kaasa tuua peagi jõustuv seadus, millega toetab riik elektriauto ostmist 5000 euroga. Eraisik saab toetust küsida ühe, ettevõtja aga 15 auto ­soetamiseks. Arvestades, et ­projekti maht on 1,2 miljonit eurot, peaks tänu toetusele Eestisse juurde tulema 240 elektriautot.

Toetuse eesmärk on vähendada Eesti transpordi CO2- ja teiste saasteainete heidet ning edendada alternatiivsete kütuste kasutuselevõttu, et ohjeldada sõltuvust fossiilsest kütusest.

Märksõnad

Tagasi üles