Eestlased ostavad aina enam uusi autosid

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Automarkidest edestas oktoobris Toyota napilt Škodat.
Automarkidest edestas oktoobris Toyota napilt Škodat. Foto: Slavko Midzor

Eestis jätkus uute sõiduautode turul oktoobris tõus ja müüginumbrid püsivad plusspoolel kogu kümne kuu kokkuvõttes, vahendas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit (AMTEL).

Oktoobris müüdi Eestis 2057 uut sõiduautot, mida on 19,7 protsenti rohkem kui eelmisel aastal (1724 müüdud autot). Suured kasvunumbrid on siiski tingitud ebaproportsionaalsetest võrdlusandmetest ja täpsemat olukorda turul näitab kümne kuu müük, mis tänavu ületab möödunud aasta sama perioodi tulemuse 1,9 protsendiga. Kokku on tarbijad tänavu ostnud 22 675 uut sõiduautot.

Kümne kuu kokkuvõttes on kõige populaarsemaks osutunud keskmised maasturid, mille osakaal moodustab veidi enam kui veerandi ehk 25,8 protsenti kõigist ostetud autodest. Kaugele maha ei jää ka väiksemate keskklassiautode segment 23,2 protsendi suuruse osakaaluga. Oktoobris müüdi hübriidautosid 218, CNG-autosid 67 ja elektriautosid kolm.

Automarkidest edestas oktoobris Toyota napilt kolme autoga Škodat ja neid müüdi vastavalt 316 ja 313. Kolme hulka jõudis ka Volkswagen 187 müüdud sõiduautoga.

Vastupidi sõiduautode müügi kasvamisele jätkub langus tarbesõidukite turul, kus oktoobris müüdi 15,4 protsendi võrra vähem sõidukeid, kui võrrelda mullu oktoobrikuus müüdute hulgaga. Kümne kuu kokkuvõttes on tänavu antud klientidele üle 5036 uut tarbesõidukit, mida on 8,4 protsenti vähem kui eelmise aasta samal perioodil.

Markidest oli oktoobris populaarseim Citroën 88 müüdud sõidukiga. Järgnesid Peugeot ja Toyota vastavalt 57 ja 56 müüdud tarbesõidukiga. Veokite segmendis oli edukaim Scania 25 veokiga.

Tagasi üles