Taksosid jagub vaid tulusasse tööaega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Taksosid jääb linnapildis silma nii päevasel kui ka öisel ajal, aga kui on vaja taksoteenust kasutada, võib nii mõnigi kord soov vaid sooviks jäädagi.
Taksosid jääb linnapildis silma nii päevasel kui ka öisel ajal, aga kui on vaja taksoteenust kasutada, võib nii mõnigi kord soov vaid sooviks jäädagi. Foto: Arvet Mägi

Hilisõhtune rong Tallinnast Rakverre. Naisterahvas näpib murelikult telefoni, et Rakvere raudteejaama endale takso vastu tellida. Esimene number ei vasta, teine vastab, aga räägitakse segast juttu, kolmas annab kinnist tooni. Pikk päev lõpeb pea tunnise jalutuskäiguga koju, taustaks ööst pimedam raudteejaama ümbrus.

Rakvere linnavalitsus on väljastanud sadakond taksoluba, neist umbes 70 kasutatakse aktiivselt. Väikese linna kohta on 70 taksojuhti piisav arv klientide teenindamiseks, kuid ometi kõlab kaebusi – mõnel ajal, eriti varahommikul ja hilisõhtul, pole taksosid lihtsalt saada.

Rakvere abilinnapea Rainer Miltopi sõnul pole taksoprobleemid Rakveres talle võõrad. “See hakkab juba seadustest pihta. Taksojuhiluba ei kohusta juhti millekski,” ütles Miltop. “Suurem osa Rakveres töötavatest taksojuhtidest on füüsilisest isikust ettevõtjad ning nad planeerivad oma graafikuid ja sõite ise,” selgitas ta.

Tagasi üles