Kõrgelt hinnatud kõlarid saavad viimistluse Rakveres

, arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
A.K. Autoteenindus juhataja Aivo Kossali sõnul peab kallihinnaliste kõlarite viimistlemisel olema täiesti kompromissitu ja selle juures ei saa lubada mitte ühtegi möödalaskmist.
A.K. Autoteenindus juhataja Aivo Kossali sõnul peab kallihinnaliste kõlarite viimistlemisel olema täiesti kompromissitu ja selle juures ei saa lubada mitte ühtegi möödalaskmist. Foto: Arvet Mägi

Kahel aastal prestiižse rahvusvahelise innovatsiooniauhinna võitnud Eesti kvaliteetkõlarid Estelon saavad värvi ja viimistluse Rakvere ettevõttes A.K. Autoteenindus.

“Esteloni kõlari jaoks otsisime kõige innovaatilisemad ja kvaliteetsemad komponendid ja tehnoloogiad, et see toode oleks igas mõttes kõrgel tasemel, ja meil on kõrged nõuded ka viimistlusele,” ütles kõlarite looja Alfred Vassilkov.

“Esteloni kõlarite looja Alfred Vassilkov otsis meid üles ja pakkus seda tööd enam kui aasta tagasi, sest meie värvide maaletoojal on pikk koostöö Estonia klaverivabrikuga klaverite viimistlemisel ja sealtkaudu liikusid kontaktid. Tootearendus võttis aasta aega, et kõlarite viimistlus selline, nagu see on, välja näeks,” rääkis A.K. Autoteeninduse juhataja Aivo Kossal.

“Kõige raskem oli alguses meil kui tehnikapoole inimestel ära tabada kõlarilooja kui kunstiinimese visiooni sellest, milline selle kõlari välimus ja viimistlus peab olema,” tunnistas Kossal. “Tänaseks räägime ühte keelt ja saame asjadest samamoodi aru,” lisas ta.

“Nad oskavad tänapäevaste ja innovaatiliste materjalide ja tehnoloogiatega tööd teha. Aga tegemist on protsessiga. See, mis oli pool aastat tagasi hea, pole seda enam tänaste standardite kohaselt, nii et oleme juba latti tõstnud. Tegelikult seda taset, millega oleksime rahul, ei eksisteerigi. Me liigume ideaali suunas ja see on väga lähedal, aga päris selleni ei jõua me kunagi. Konkurentsis püsimiseks tuleb kõlar teha veel paremaks. Ma arvan, et Aivo Kossali vaated on samasugused,” rääkis Alfred Vassil­kov.

Aivo Kossali sõnul on neil ligi 20 aastat autode, sealhulgas uunikumautode värvimise kogemust ja seetõttu hakatigi paar aastat tagasi otsima lisaks uusi väljakutseid ja uut suunda oma töös, pakkudes värvimise alal premium-klassi toodet, mis eristaks firmat tavaautovärvijatest, kuid mida on võimalik teha autovärviga, ja kombata selles osas võimaluste piire.

“Pehme, soe, voolujooneline – ühesõnaga kompromissitu. Ja värv on üks osa tervikust,” kirjeldas Kossal viimistletud kõlarit, mille pind on käega katsudes tõepoolest mõnusalt siidine.

Saksamaal toodetav Standoxi värv on Aivo Kossali sõnul autovärv, mille konkreetselt kõlarite jaoks sobivaks saamine on nõudnud aasta tööd ning suhtlemist maaletooja ja tehasega.

“See ei ole sprint, see on pikamaajooks,” selgitas Kossal tööd värvilahenduste otsimisel. Tema sõnul võtavad sedasorti tootearendused tavaliselt kaks või kolm aastat aega.

“See toode maksab väga palju, seetõttu peab olema täiesti kompromissitu. Siin ei tohi olla mitte ühtegi möödalaskmist, isegi mitte kõige väiksemat. Hull vaev ja töö,” kõneles Kossal.

Tema sõnul on oluline, et viimistlus transportimisel ei kannataks, ning kõlarite värv olevat ka suhteliselt kassikindel.

“Aasias eelistatakse läikivaid viimistlusi ning erilise tähelepanu on seal saanud ka näiteks punane viimistlus. Euroopas eelistatakse minimalistlikku musta ja valget matti viimistlust,” tõi ta välja klientide värvieelistused.

Standardvalikus on kaheksa viimistlust, eritellimusel on Kossali sõnul võimalik saada tegelikult ükskõik mis värvi.

“Meie ettevõtte inimestele annab kõlarite värvimine tööd, palka ja aitab halbu aegu üle elada. Lisaks kõlaritele värvime sõidu- ja pakiautosid ning teeme autode kereremonti,” kõneles Kossal.

Kõlarite värvimisega tegeleb sama meeskond, kes autode värvimisegagi.

“Kui tuhandet autot enne värvinud ei ole, siis ei ole mõtet kõlarit torkima minna. Piltlikult on lugu nii,” selgitas Kossal, miks kõlareid värvivad kogemustega ja koolitatud autovärvijad, oma ala asjatundjad. “Kui sa ei ole teinud seda tööd, siis üllatusi on oi kui palju. Seda toodet ei saa parandada, värvimine peab tulema välja ühekorraga,” rääkis Kossal.

Alfred Vassilkovi sõnul alustasid nad kõlari väljatöötamisega kuus aastat tagasi, püstitades kaks ülesannet: luua ideaalse kõlari kontseptsioon ja valmistada materjali ja tehnoloogia poolest eriline korpus.

“Esteloni kõlaritega konkureerime maailmaturul. Me peame seda taset hoidma ja arendama veel paremaks,” ütles Vassilkov.

Otseseid konkurente on viis kuni kümme ja nende hulk oleneb Vassil­kovi sõnul sellest, mida arvestada.

Kvaliteetkõlareid arendav ja tootev Alfred & Part­ners OÜ võitis hiljuti oma tippmudeliga Estelon XA Dia­mond prestiižika innovatsiooniauhinna International CES Inno­vations 2012 Design and Engi­neering Awards. Möödunud aastal tunnistati sama auhinna vääriliseks firma esimene kõlarimudel XA.

Juba 1976. aastast väljaantava auhinna eesmärk on tunnustada silmapaistva disaini ja uuenduslike tehniliste lahendustega koduelektroonikaseadmeid. Konkursi žürii koosneb sõltumatutest tippdisaineritest, -inseneridest ning tehnikaajakirjanikest. Esteloni kõlarid tunnistati võitjaks kvaliteet­audio­toodete kategoorias.

Elemendid on valitud Vassilkovi sõnul parimate maailmaturul saadaolevate seast, näiteks kondensaatorid toodetakse spetsiaalselt Est­eloni jaoks.

Kuna kõik komponendid on väga kallid, on kõlarite hind samuti kõr­ge. “Kui tahad head asja saada, siis tuleb maksta,” tõdes Vassil­kov.

Tootmises on praegu Estelon XA Diamond, Estelon XA, Estelon XC ja Estelon X Centro.

Esteloni kõlarite väljamüügihinnad on järgmised: XA – 29 900 eurot, XA Diamond – 47 300 eurot, XC – 17 600 eurot. Mõne kuu pärast ilmub ka viies mudel – Estelon XB, mis on XA väiksem vend. Praegu on Vassilkovi sõnul Esteloni kõlarite peamiseks turuks Aasia.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles