Algas jõulukampaania "Lase rong läbi – sind oodatakse jõuluks koju"

Copy
Rong on mõistlik läbi lasta, sest suuremaks kannatajaks kokkupõrke puhul jääb ikka inimene.
Rong on mõistlik läbi lasta, sest suuremaks kannatajaks kokkupõrke puhul jääb ikka inimene. Foto: Arvo Meeks

Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet ning MTÜ Operation Lifesaver Estonia tuletavad oma traditsioonilise jõulukampaaniaga meelde, et raudteele lähenedes veendu alati raudtee ületamise ohutuses.

Raudtee ületamisel ole tähelepanelik, pööra tähelepanu nutiseadmetelt ümbritsevale liiklusele ning alati lase lähenev rong läbi.

Raudteeohutus on osa liiklusohutusest. Oluline on anda eeskuju ja käituda ise ohutult. "Tegeledes igapäevaselt raudteeohutuse riikliku järelevalvega, peame tõdema, et raudteeõnnetuste peamiseks põhjuseks on hooletus ja tähelepanematus. Seepärast osaleme nii koostöös MTÜ Operation Lifesaver Estonia kui ka teiste raudteeohutusega seotud asutustega teavitustegevustes, et inimesi suunata mõtlema raudteega seotud ohtudele," selgitas TTJA transpordi osakonna juhataja Heigo Saare. "Eile alanud advendiajaga seoses soovimegi terve TTJA poolt soovida kõigile rahulikku ja turvalist jõuluootust ning tuletada meelde, et raudteed ületades tuleb vaadata, kuulata ja märgata," sõnas Saare.

MTÜ Operation Lifesaver Estonia juhatuse esimees Tamo Vahemets lisas: "Rohkem kui kingitusi oodatakse koju meid. Võttes raudtee ohutuks ületamiseks piisavalt aega, saame olla kindlamad, et jõuluaeg toob endaga kaasa rahulolu ja palju positiivseid kogemusi. Raudtee turvaliseks ületamiseks on vaja loobuda kõigist tähelepanu hajutavatest tegevustest ning veenduda, et ületuskohale ei ole lähenemas rongi."

Lisaks jõulukampaaniale on TTJA koostöös MTÜ Operation Lifesaver Estoniaga (OLE) koostanud raudteeohutuse töövihiku, et kujundada õpilaste teadmisi, hoiakuid ja käitumist raudteeohutuse valdkonnas. OLE vabatahtlikud külastavad hea meelega koolitunde ning räägivad raudteeohutusest.

Jõulukampaania näol on tegemist juubelikampaaniaga, mis on järjekorras viieteistkümnes. 2004. aastal korraldatud jõulukampaania oli esimene avalik raudteeohutuskampaania taasiseseisvunud Eestis.

Kampaania kannab eeskujuliikumise tunnusmärki "Valge õhupall", millega soovitakse teada anda, et kampaania on suunatud väärtuspõhise, turvalise ja tervisest hooliva elukeskkonna kujundamisele.

Tagasi üles