Müüja peab vigase toote parandama kiirelt, muidu saab klient raha tagasi

Teler.

FOTO: Tairo Lutter

Puudustega kauba liialt kaua aega võtva parandamise puhul on selle ostnud kliendil õigus algsest lepingust taganeda. Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve amet avalikustas kõigi jaoks õpetliku otsuse, mille järgi sai vigase toote parandamist kolm korda ootama pidanud klient õiguse müügilepingust taganeda.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Konkreetne juhtum sai alguse eelmise aasta kevadel ning vaidlus hõlmas tehnikapoodi Klick. Nimelt ostis klient Klickist teleri, millel ilmnes kasutamise käigus puudus. Teler küll parandati, kuid viga kordus. Teist korda enam telerit parandada ei suudetud ning kaupleja pakkus selle asemel kliendile teist mudelit. See oli küll kallim, ent kaupleja tegi pakkumise, et tasuda tuleb vaid hinnavahe, ja klient oli vahetusega nõus.

Juhtus aga nii, et ka tolle teleri töös ilmus paar kuud peale soetamist tõrkeid, mis ei tulenenud tarbijapoolsest väärkasutusest. Seetõttu soovis klient algsest müügilepingust taganeda ja raha tagasi saada. Kaupleja sellega ei nõustunud ja võttis teleri hoopis remonti.

Tagasi üles