Eesti automüük kasvas mõõdukalt

Copy
Autoliidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat.
Autoliidu (AMTEL) tegevjuht Arno Sillat. Foto: Konstantin Sednev

Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel müüdi Eestis mullu 26 589 uut sõiduautot, mis on 4,7 protsenti enam kui 2018. aastal.

“AMTEL prognoosis sama tulemust,” kommenteeris AMTEL-i tegevjuht Arno Sillat. “Uute sõiduautode müügis nägime ette aasta esimeste kuude kerget langust ja ootasime ka aastalõpu müügikasvu.”

Populaarseim automark 2019. aastal oli 4248 sõiduautoga Toyota ja teise koha hõivas 3703 autoga Škoda. Kolmandale kohale kerkis 2432 müüdud sõiduautoga Renault.

Ka mudelite edetabeli tipus figureeris Toyota, ja seda kahe mudeliga: populaarseim mudel 2019. aastal oli Toyota RAV4, mida osteti 1556, ja teise koha hõivas Toyota Corolla, mida eelistasid tarbijad 1273 korral. Kaugele maha ei jäänud ka Škoda Octavia, mida läks kaubaks 1239.

Tarbesõidukite turul toimus 2019. aastal kerge langus: kokku müüdi eelmisel aastal 5637 uut tarbesõidukit, mis jäi 2018. aasta tulemusele alla 9,5 protsenti. Automarkide edetabelis vallutasid esikolmiku Prantsuse autotootjad: populaarseim oli 958 sõidukiga Citroën, järgnes 809 müüdud sõidukiga Peugeot ja kolmandale kohale kerkis Renault 605 kaubaks läinud tarbesõidukiga. Veokite segmendis oli 2019. aastal edukaim Scania, mida müüdi 455 sõidukit. Järgnesid Volvo ja Mercedes-Benz vastavalt 246 ja 94 veokiga.

Tagasi üles