Ida-Eesti kriisikomisjon kogunes koroona pärast erakorralisele istungile

Anu Viita-Neuhaus
Copy
Seoses koroonaviiruse leviku ja valitsuse kehtestatud eriolukorraga toimus täna Ida-Eesti regionaalne kriisikomisjoni laiendatud istung. Foto on illustratiivne.
Seoses koroonaviiruse leviku ja valitsuse kehtestatud eriolukorraga toimus täna Ida-Eesti regionaalne kriisikomisjoni laiendatud istung. Foto on illustratiivne. Foto: Tairo Lutter

Seoses koroonaviiruse leviku ja valitsuse kehtestatud eriolukorraga toimus täna Ida-Eesti regionaalse kriisikomisjoni laiendatud istung, millest võtsid osa regionaalsete riigiasutuste ja omavalitsuste juhid ning esindajad. 

Kriisikomisjoni juht Ailar Holzmann andis ülevaate pääste regionaalse staabi tegevusest. Ida päästekeskuse põhilised töösuunad on Ida päästekeskuse toimepidevuse monitoorimine ja planeerimine, koostöö ja info jagamine kohalike omavalitsuste ja teiste asutuste ettevõtetega ning olukorra kaardistamine. 

Politsei- ja piirivalveameti Ida prefektuuri prefekt Tarvo Kruup rääkis, et politsei töö jätkub tavarežiimil, uued meetmed on rakendunud piiritöös. "Me ei jäta teenindamata ühtegi väljakutset. Abi jõuab iga inimeseni, kes seda vajab, väljastame dokumente. Täna öösel taastati piirikontroll sisepiiril ning kehtestati meetmed välispiiril. Kõik tavapärased teavitusvõimalused töötavad. Kui olukord nõuab kiiret abi ja kohest politsei sekkumist, tuleb helistada numbrile 112, ja kui tuleb teavitada toimunud süüteost, saab esitada avalduse politsei veebilehel," ütles Kruup. 

Ida häirekeskuse juht Janek Murakas ütles, et alates eilsest päevast töötab uus infotelefon numbriga 1247, sellelt saab infot mitmesugustes koroonaviirust ja selle levikut puudutavates küsimustes. Kuid mitte meditsiinialaseid nõuandeid ega konsultatsiooni. "Meditsiinialaste nõuannete saamiseks ja perearsti konsultatsiooniks tuleks endiselt valida number 1220, kus kõnele vastavad meditsiinilise väljaõppega inimesed," lausus Murakas.

Janek Muraka sõnul helistavad praegu häirekeskusesse rohkem üksikud vanainimesed, kellel hakkavad otsa saama toit ja ravimid. "Kindlasti jagame kohaliku omavalitsuse kontakte, kuhu pöörduda, ja instrueerime, kuidas otsida infot kodulehtedelt," lausus Murakas.

Ta juhtis tähelepanu sellele, et helistades telefonile 112, võib juhtuda, et on vaja natuke oodata, kuna liin võib olla vahepeal üle koormatud. "Üldiselt suudame kõnele vastata minuti jooksul, seega palume inimestel vajaduse korral oodata, mitte kõnet katkestada, kui kohe ei vastata," märkis Murakas.

Omavalitsuste juhid ja esindajad teatasid, et kõige suurem mure on kaitsevahendite puudumine, oma ülesannetega nad saavad hakkama, abivajajaid aidatakse ja probleeme lahendatakse operatiivselt. 

Paljud omavalitsused on oma töö ümber korraldanud eesmärgiga vähendada inimeste omavahelisi kontakte. Need ametnikud, riigiasutuste ja omavalitsuste töötajad, kellel on võimalus, töötavad kodukontoris. Elanikke teenindatakse telefoni ja interneti teel, kokkuleppel võib ka kohale tulla.

Eesti Töötukassa Ida-Virumaa osakonna juhataja Anneki Teelahk ütles, et kliente nõustatakse ja avaldusi võetakse vastu telefoni teel, e-kanalites või posti teel. "Täna avati internetikeskkond, kuhu tööandjad saavad panna üles oma ajutisi tööpakkumisi ja kus tööd vajavad inimesed saavad kiiresti tööandjatega ühendust võtta," lausus Teelahk.

Järgmine erakorraline kriisikomisjoni istung toimub tuleva nädala kolmapäeval.

Tagasi üles