Sel nädalal toimub 30. märtsist 4. aprillini Eesti E-kaubanduse Liidu eestvedamisel Eesti e-kaupmeeste ühisaktsioon e-nädal, mis koondab veebilehele sajakonna e-poe sooduspakkumised. Aktsiooni eesmärk on toetada kohalike e-kaupmeeste tegevust, julgustada inimesi Eesti e-poodides ostlema ning turgutada seeläbi löögi alla sattunud kaubandussektorit.
See nädal on kaubanduses e-nädal
Kuigi e-ostlemine on viimastel nädalatel mitmes kaubakategoorias märkimisväärselt kasvanud, pole Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuhi Tõnu Väädi sõnul olukord läbinisti positiivne. "E-kaubandus moodustab enamiku kaupmeeste käibest siiski vaid ligikaudu 10 protsenti, suurem osa käibest on pärit füüsilistest kauplustest. Nüüd, kui kaubanduskeskused ja enamik poodidest on suletud, tähendab see ettevõtjatele suurt käibekadu, mis omakorda avaldab märkimisväärset mõju töötajatele ja ettevõtte tulevikuväljavaadetele. Üks võimalusi edasi tegutsemiseks on keskenduda e-kaubandusele, et saabuvat lööki vähegi pehmendada," selgitab Väät.
Väädi sõnul korraldavad praeguse tervisekriisi mõjud kaubanduse mõnevõrra ümber – ilmselt muutub ka pärast kriisi e-ostlemine tavapärasemaks. "Kriisis jäävad ellu need kaupmehed, kes suudavad kiiresti kohaneda, oma tegevuse e-kanalitesse ümber kolida, läbi mõelda oma turundusstrateegiad ja leida partnerid kaupade kohaletoimetamiseks. Õnneks on Eestis võrreldes teiste riikidega väga lai pakiautomaatide võrgustik, mis võimaldab korraldada kontaktivaba tarne üle riigi," lisab Väät.
Tänasest nädala lõpuni toimuva e-nädala raames pakub sadakond Eesti kaupmeest soodushindu, kingitusi või tasuta tarnet. Aktsioonis osalevate e-poodide seas olevatest kaubakategooriatest on esindatud näiteks ehituskaubad, mööbel, sisustuskaubad, rõivad, raamatud, elektroonika, tehnika.