Esimese teeehitustööna võttis maanteeamet tänavu Lääne-Virumaal ette Sagadi ristmiku ümberehituse, maakonna suurimal objektil ehk Rakvere–Rannapungerja maanteel algavad tööd lähinädalatel.
Aprillikuu tõi endaga kaasa teetööde alguse
Maanteeameti ida teehoiu osakonna juhataja Anti Palmi rääkis, et Sae–Palasi teelõigu rekonstrueerimishanke võitja Nordecon loodab sõidutee osa tänavu tehtud saada ja nii jääksid järgmisesse aastasse vaid haljastustööd. “Aga kõik sõltub loomulikult suvest,” tähendas Palmi.
Juba jupp aega on tööd käinud Haljala–Võsu maanteel Sagadi ristmiku liiklusohutumaks muutmisel. Seal muudetakse kõrvalteede peateega ristumise nurka.
Sel nädalal algab ehitus ka Sõmerul, kus tehakse ümber Tallinna–Narva maantee ja Ubja tee ristmik. Suurele maanteele rajatakse vasakpöörderada, ristmikku nihutatakse veidi ja lisatakse laternaposte.
Liiklusohtlikest kohtadest on Palmi sõnul plaanis muuta liiklust Vohnja mõisa ees, kus kiputakse kihutama, ehkki seal on kiirus piiratud märkidega 30 kilomeetrile tunnis. “Püüame projektiga leida liiklust rahustavaid meetmeid, sest mõisas tegutseb kool väikeste lastega,” rääkis Anti Palmi.
"Kõik sõltub loomulikult suvest."
Anti Palmi, maanteeameti ida teehoiu osakonna juhataja
Kohe hakatakse tegema projekti ka Rakvere–Haljala ning Rakvere–Kadrina teede ristmiku ümbruse kohta, et muuta see kant jalakäijatele ohutumaks. Sõiduteega seal midagi ette ei võeta (kavas on küll rajada kolm ülekäigurada), ent suvel läheb remonti Rakvere–Haljala maantee seni remontimata osa ehk veidi enam kui kaheksa kilomeetri pikkune lõik.
Millal see aga juhtub, on praegu keeruline öelda, sest tee on kavas korda teha Soome tehnoloogiat kasutades ning masinad ja ka osa töötegijaid tulevad Soomest. Palmi sõnul saadakse seal paari nädalaga hakkama.
Tapa–Loobu maanteel läheb tänavu remonti Tapal asuv Valgejõe sild. Praegu käib alles projekteerimine, kuid peagi kuulutatakse ka hange välja. “See, kuidas seal liikluskorraldus laheneb, selgub hiljem,” lausus Palmi, kelle sõnul jätkuvad tööd Valgejõe sillal ka järgmisel aastal.
Ühe olulise tänavusuvise tööna tõi Anti Palmi esile veel Sõmeru viadukti katte remondi.
Väljaspool plaane tahab maanteeamet tänavu korda teha Rakvere–Luige maantee viimase remontimata lõigu ehk veidi üle kuue kilomeetri Voorelt Roelani. Kas see õnnestub, ei ole veel lõplikult selge.
Pindamistöid on maanteeametil Lääne-Virumaal tänavu kavas peaaegu 106 kilomeetril.
“See on meie igaaastane keskmine, pisut üle saja kilomeetri olemegi tavaliselt aastas pinnanud,” kõneles Anti Palmi.