Alates aprilli lõpust on politsei- ja piirivalveameti (PPA) laev ja seirelennuk tuvastanud Narva lahes merereostuse, samuti on reostuse fikseerinud EMSA satelliit. Reostusallika tuvastamiseks, lokaliseerimiseks ja likvideerimise korraldamiseks on kaasatud olnud merevägi ja keskkonnainspektsioon, samuti on PPA abi palunud veeteede ametilt.
Toila lähedal on merereostus
Alates 23. aprillist on Narva lahest kümmekonna kilomeetri kaugusel Toilast põhja pool fikseeritud mitmel järjestikusel nädalal merereostus. PPA reostustõrje vanemspetsialist Tauno Mettis ütles, et reostusest võeti proov, mis anti edasisteks uuringuteks üle keskkonnainspektsioonile. "Keskkonnainspektsiooni proovi alusel on fikseeritud, et tegemist on raskekütteõliga, mis ilmselt pärineb merepõhjast. Mereväe tuukrid on merepõhjas käinud, kuid täpset reostusallikat ei ole seni tuvastatud," rääkis Mettis.
"Hetkel teeme tööd selle nimel, et välja selgitada reostusallikas, misjärel saame langetada otsused, mil viisil on võimalik reostus lokaliseerida ja likvideerida," selgitas Mettis. PPA on saatnud ametiabi taotluse veeteede ametile, et saada ja paigaldada piirkonda õlitõkkepoomid, millega on võimalik absorbentainega likvideerida piirkonnast lekkiv naftareostus. "Selleks et selgeks teha reostuse tegelik päritolu, tellime vraki ja merepõhja täiendavad uuringud," lisas vanemspetsialist.
Mettis kinnitas, et praegu elanikele ohtu ei ole, aga kui piirkonda paigaldatakse õlitõkkepoomid, tuleb merel liigeldes olla ettevaatlik.
Piirkonnas on toimetamine ohtlik, kuna merepõhja sügavus on seal üle 35 meetri ning piirkonnas on sõjalaevade vrakke ja ohtlikke lõhkekehi. Seetõttu otsitakse muu hulgas eri võimalusi, kuidas kõige ohutumalt reostust tõrjuda.