Galerii. Noored ehitasid virtuaalmaailmas Rakvere linnuse

Eesti Teadushuvihariduse Liit korraldas 15.–22. mail noortele suunatud üleeestilise õpilasvõistluse "Kultuuriplokk 2020: Minecrafti eri", mis haaras endaga võistlejaid-ehitajaid üle kogu riigi. Ühe võistlustööna loodi ka Rakvere linnus.

Õpilasvõistluse eesmärgiks oli võistlusformaadi ja digitaalse loometegevuse kaudu tutvustada noortele Eesti arhitektuuripärandit. Koostöös haridus- ja teadusministeeriumiga, tehnikaettevõtete Microsofti, Nortali ja Teliaga loodi noortele võimalus ehitada oma osa Eesti kultuuripärandist. Parimaid premeeriti.

Õpilasvõistluse sisuliseks tegevuseks oli nii riiklikult tuntud kui ka kohalike ehitiste virtuaalsete mudelite loomine Minecrafti mänguruumi. Noored said osaleda kuni kolmeliikmelistes võistkondades ning neil oli ehitamiseks nädal aega.

Eesti Teadushuvihariduse Liidu juhatuse liige ja ürituse projektijuht Rasmus Kits sõnas, et tegelikkuses ei ole küsimus selles, kas noored oskavad ja tahavad midagi luua või mitte. "Tuleb leida lihtsalt tänapäevased sobivad tööriistad ja tulemus saab suurepärane," ütles ta.

Enam ehitati Tallinna lauluväljakut, Tallinna teletorni, Tartu ülikooli peahoonet, Sangaste lossi ja ka Rakvere linnust. Samuti olid esindatud väga põnevad omalaadsed ehitised, näiteks Oru loss, Haapsalu raudteejaam, Balti jaam, Rapla KEK-i hoone, mõisaid, Rummu karjäär.

Tagasi üles