Kui osta kaup veebipoest, kehtivad sellele samad garantiireeglid, mis tavapoest soetatud kaubale: toote garantiiaeg on kaks aastat.
Meeldetuletus tarbijale: ka veebipoed peavad tagama toodetele garantii
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) kommunikatsiooniekspert Anne-Mai Helemäe selgitas, et vahet tuleb teha katki läinud tootel ja loomulikul kulumisel. Kui näiteks riideese kulub loomulikul teel kandmise tagajärjel, ei pea müüja seda asendama. Kui ostetud tootel on aga konkreetne tootjapoolne defekt, on ostjal kahe aasta jooksul võimalik garantii korras pretensioon esitada ja parandust või asendustoodet nõuda.
“Seejuures pole vahet, kas toode on ostetud e-poest või tavapoest, seadusest tulenev pretensiooni esitamise aeg kehtib igal juhul,” kinnitas Helemäe. See kehtib ka väikeste detailide puhul.
Näiteks kui garantiiajal on purunenud muruniiduki bensiinipaagi kork, mille tõttu ei saa masinat korralikult kasutada, on tarbijal õigus garantiikorras (ning eeldusel, et kork purunes toote defekti, mitte kasutaja hooletuse tagajärjel) eseme vahetust paluda.
Kui veebipood pole võimeline asenduskorki või asendusmasinat pakkuma, on tarbijal õigus ostulepingust taganeda ja raha tagasi saada, tagastades defektse toote.