Autoralli tehniline komisjon järeleandmisi ei tee

Viru Rally tehnilise komisjoni esimees Indrek Irs.

FOTO: Veiki Ojaperv

Iga rallisõitja ustavaks kaaslaseks on tema turvavarustus, mis ka väga suurel kiirusel juhtunud õnnetuste eest peab kaitsma. Et kõik oleks nõuetele vastav, kontrollib tehniline komisjon lisaks auto mootorile, vedrustusele ja muule sellisele üle iga sõitja kiivri, rihmad, turvapuuri ja palju muud.

Reede pärastlõunal käis Viru Rally 2020 Lepna keskuses kõva arutelu ühe võistleja kiivri üle. See käis käest kätte, paberile tehti mitmeid märkmeid. Arutelu lõpuks kõlas järeldus: "See kiiver ei kõlba, võistleja peab endale uue muretsema. Vastasel juhul ta homme ei stardi."

Tehnilise komisjoni esimees Indrek Irs rääkis, et võistlejate turvavarustust kontrollitakse enne igat võistlust. "Lisaks sellele peab turvavarustus läbima uue läbivaatluse peale igat katkestamisega lõppenud teelt väljasõitu," kommenteeris Irs.

Loo alguses mainitud kiiver peab ameti maha panema ülekleepimise tõttu. Nimelt tohib kiivrile lisada küll kleepse, kuid seda tohib teha vaid sertifitseeritud ettevõte. Lätist pärit võistlejatel seda ette näidata ei olnud. Miks nii? Aga seepärast, et kleepsudega üritavad võistlejad varjata kiivrisse tekkinud mõrasid, viimaste olemasolu aga keelab kiivri rallivõistlusel kasutamise.

Iga kiiver on võistlejaga seotud, vastavad numbrikoodid selle sees tõestavad, et sama kiivriga, millega võistlust alustatakse, see ka lõpetatakse. Unikaalne kiivrikood on seotud võistlejaga, mis välistab ka selle, et vahepeal seda vahetatakse või muud mood sohki tehakse.

Irsi sõnul ei pea kiivrit veel kohe maha kandma, kui seal värvikriim peal on. "Maha peab kandma kiivri, mille koor on kahjustada saanud või mõranenud," selgitas ta.

Peale kiiruskatsel toimunud avariid annab tehniline komisjon võisteljatele tavaliselt korralduse istmed välja võtta ja maha kanda. "Pealtnäha võivad need ju tunduda korras, kuid kuna istmed on tehtud klaasfiibrist, siis kahjustusi ei pruugi näha olla," tõdes tehnilise komisjoni esimees.

Indrek Irs rääkis, et tehnilises kontrollis peamiseks põrumise põhjuseks ongi just turvavarustus. "Starti ei saa paraku lasta neid võistlejaid, kelle turvavarustus ei vasta nõuetele, kõige levinumaks veaks on kõver või nõuetele mittevastav turvapuur," lausus ta.

Tagasi üles