Petturid esitlevad end heausksetele pangatöötajatena

BNS
Copy
Võõras keeles rääkiva ja pealetükkivana tunduva helistaja puhul võib olla üsna kindel, et tegu pole pangatöötajaga, vaid lihtlabase sulleriga.
Võõras keeles rääkiva ja pealetükkivana tunduva helistaja puhul võib olla üsna kindel, et tegu pole pangatöötajaga, vaid lihtlabase sulleriga. Foto: Inga Talts

Viimastel nädalatel on teatatud juhtumitest, kus inimesed saavad kõnesid petturitelt, kes üritavad pangatöötajaid teeseldes kätte saada nende andmeid, sealhulgas internetipanga juurdepääsu ja PIN-koode.

“Koroonapandeemia tipphetkel kohanesid nii pangad kui ka inimesed tekkinud olukorraga ning üha rohkem hakati pakkuma erinevaid kaugteenuseid. Kahjuks nägime, et samas suunas liikusid ka petturid, kes hakkasid otsima erinevaid võimalusi, kuidas olukorrast kasu saada ja inimestelt raha välja petta,” ütles Luminori finantskuritegevuse tõkestamise Eesti üksuse juht Kaarel Paabut. “Teame näiteks juhtumeid, kus petturid on klientidele helistanud, esitlenud end pangatöötajana ning küsinud panga nimel mitmesuguseid internetipanka pääsemiseks vajalikke andmeid,” märkis ta.

Tasub meeles pidada, et pank ei küsi kunagi oma kliendilt tema kontonumbrit ega maksekaardi andmeid. Ka ei küsita internetipanga juurdepääsu paroole. “Kui olete saanud sellise kõne, siis ei ole kindlasti tegemist pangatöötajaga ning sellest tuleks koheselt teavitada panka ja politseid,” lisas Kaarel Paabut.

Petturite suhtlusviis on pealetükkiv.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles