Euroopa maanteepakett Lääne-Viru kaubavedajaid otseselt ei puuduta

Copy
Kõige enam eksporditi Eestis möödunud kvartalis transporditeenust.
Kõige enam eksporditi Eestis möödunud kvartalis transporditeenust. Foto: Meelis Meilbaum

Euroopa Parlament kiitis mõni aeg tagasi heaks maanteepaketi, mis hakkab kehtima kahe aasta pärast. Jõustumisel muudavad ka mobiilsuspaketiks nimetatavad reeglid oluliselt rahvusvaheliste kaubavedude turgu, kuid Lääne-Viru veofirmade tegevust need ilmselt ei mõjuta.

Viru-Nigula vallavanem, ühtlasi Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni president Einar Vallbaum viibib kõnealuse paketi asjus parajasti Poolas ja üritab kaitsta Baltimaade veofirmade huve. Paketile on vastu nii Eesti, Läti kui ka Leedu, aga samuti Bulgaaria, Küpros, Ungari, Malta, Poola ja Rumeenia. Leedulased eesotsas peaminister Saulius Skvernelisega on koguni nii kanged, et plaanivad uued reeglid Euroopa Liidu kohtus vaidlustada.

Uued reeglid puudutavad veokijuhtide lähetamist, sõidu- ja puhkeaegu. Peamine, mis baltlasi häirib, on nõue, et Euroopas komandeeringus olev auto peab iga kaheksa nädala tagant käima kindlasti koduriigis ja selle juht peab kodus käima iga nelja-viie nädala tagant. Praegu viibivad Eesti veofirmade autod Euroopas sageli mitu kuud, tehes seal sisevedusid, ja nende sõidutamine Eesti vahet oleks lisakulu, sest autodele ei pruugita leida koormat.

Tagasi üles