Gross ja Mõlder taltsutasid keevalist ralliautot

Margus Martin
, tegevtoimetaja kohusetäitja
Copy
Georg Gross ja Raigo Mõlder said tänavusel RedGrey Teami Lõuna-Eesti rallil kogeda mitmesuguseid emotsioone.
Georg Gross ja Raigo Mõlder said tänavusel RedGrey Teami Lõuna-Eesti rallil kogeda mitmesuguseid emotsioone. Foto: Sander Ilvest

​Lõuna-Eesti teedel kihutatud Eesti meistrivõistluste etapil autorallis näitasid tiitlikaitsjad Georg Gross ja Raigo Mõlder, et nende tänapäevase seadistuse saanud Ford Fiesta WRC ralliauto on kiire. Seevastu nõuab vahepeal M-Spordi tehases käinud sõiduvahendiga uuesti harjumine aega ning proovikilomeetreid.

Et Lõuna-Eesti rallil oli platsis kogu autoralli tehasetiimide koorekiht, saadi hea ettekujutus, kus eratiimi sõitjatena ollakse.

Ralli võitja Ott Tänaku (Hyundai i20 Coupe WRC), teise koha mehe Kalle Rovanperä, kolmanda Sébastien Ogier' (mõlemad Toyota Yaris WRC), neljanda Esapekka Lappi (Ford Fiesta WRC) ja viienda Thierry Neuville'i (Hyundai i20 Coupe WRC) järel tulid Gross ja Mõlder lõpuks üldjärjestuses kuuendaks. Kaotust võitjale kogunes pisut üle kolme ja poole minuti.

Nende selja taga järgnes ports R5 klassi autosid, mille eesotsas oli soomlase Jari Huttuneni juhitud Hyundai i20 R5. Gross ja Mõlder edestasid põhjanaabrit mõne sekundiga. "Tulemusega jäin ma selles mõttes rahule, et ükskõik kui kõvasti ma sõitnud poleks, paremat kohta poleks olnud võimalik püüda. Napilt lõpuks tuli, aga ikkagi tuli," kõneles Georg Gross.

Viimase, kaheksanda kiiruskatse läbimise järel tabas meie meeskonda lisaks väike intsident, kui auto mootor läks nii-öelda keema. "Sõitsime katse lõpuni ära, aga veetemperatuur hakkas viimasel paaril kilomeetril järjest tõusma ja katse finišis lausa kees. Vedas, et mootor laiali ei läinud," meenutas Gross.

Mootori jahutamiseks kasutasid mehed ära kogu kaasas olnud joogivee ja kergete pööretega sõites liiguti teenindusparki, kuhu jõuti üsna napilt, vaid 35 sekundit enne aja täistiksumist. "Päris kriitiline oli," lisas Georg Gross ning tähendas, et ralli lõppeb ikka alles siis, kui auto on viidud kinnisele alale.

Lisaks eelkirjeldatud seigale pudenesid Grossi masina küljest viimasel katsel ühelt hüppelt maandudes mõned detailid. Usinad rallifännid korjasid jupid hetkega rajalt kokku ja lõpuks tõi aus leidja kaotsi läinud difuuser tagasi. "Kuna aerodünaamika toimib teistmoodi ja auto juba enne hüpet kees, siis me ei raatsinud seal suure hüppe peal absoluutselt kiirust maha võtta. Läks lihtsalt nii nina üles lendu ja maandus natuke tagumiku peale ning seetõttu jäi mingi osa aerodünaamilisi detaile tee peale maha," kirjeldas Georg Gross.

Kuigi masinate kadunud juppe tema teada pealtvaatajatel tegelikult kokku koguda ja endale võtta ei lubata, tuleb seda ette. "Tihtipeale tahavad fännid neid endale koju tassida, seda on korduvalt rallidel nähtud," lisas Gross. Seekord lepiti difuuseri tagastajaga kokku, et järgmisel korral, kui Lõuna-Eesti rallile võistlema minnakse, tehakse mehele WRC masinas kõrvalistujana üks lõbusõit.    

Rakvere rallimehe sõnul ta kokkuvõttes enda sõidu ega masinale tehtud uuendustega rahule ei jäänud. Viimase puhul polnud samas valikut, sest need olid vajalikud, et võistlusauto pääseks nõuetele vastavana septembri alguses Rally Estonia starti. "Sõidu poole pealt ei saanud uuendustest rohkem aru kui ainult seda, et kõikidest varem välja töötatud seadistustest ei toiminud mitte ükski," kõneles Georg Gross. "Õnneks kuiva ilma seadistuse saime rallipäevale eelnenud testikatsel enam-vähem sobima, aga märja seadistust meil ei õnnestunud proovida. Nii et kui laupäeva hommikuks olid kiiruskatsed läbimärjaks sadanud, siis varasemalt enam-vähem hästi toiminud märja seadistusega polnud absoluutselt võimalik sõita. Nii kui gaasi puutusin, vaatas auto ainult metsa poole."

Grossi ütlusel kujunesidki kaks esimest kiiruskatset eeltoodu tõttu ülimalt keeruliseks. "Kui teed hakkasid kuivama ja saime lõunast alates eelneval testikatsel leitud kuiva seade peale keerata, siis lõpuks hakkas ka kiirus tagasi tulema. Auto on ikkagi kiire ja sellega on suhteliselt torm sõita. Keeruline on enesekindlust ruttu leida, aga ralli lõpuks sai selle tunde lõpuks enam-vähem normaalseks," rääkis Georg Gross.

Enne Rally Estoniat vajavad mehed Grossi kinnitusel kindlasti veel proovisõitu vihmastes oludes. "Peame vaatama, kuidas ilmataat lubab. Hoiame silmad lahti ja tegeleme asjaga, sest see oleks väga oluline," lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles