Maanteemuuseum tunnustab noori väikemaarjalasi

Inna Grünfeldt
, ajakirjanik
Copy
Kõrvaklappide kandja peab liikluses olema äärmiselt tähelepanelik.
Kõrvaklappide kandja peab liikluses olema äärmiselt tähelepanelik. Foto: Gabriela Liivamägi

Eesti maanteemuuseumi loomekonkursil "Kuule MIND – võta klapid peast!" pälvis kolmanda koha Väike-Maarja gümnaasiumi 6. klass koostöövideo ja asjaliku idee eest.

Loomekonkurss kutsus kaasa mõtlema kõrvaklappide kasutamisega seotud riskidele liikluses ja looma noortele mõistetavaid sõnumeid selle vähendamiseks. Konkursi eesmärgiks oli pöörata enam tähelepanu kõrvaklappide kasutamisega seotud ohtudele. Soov oli 13–19-aastaseid noori kaasata otsima lahendusi, kuidas sellist käitumist eelkõige oma eakaaslaste seas muuta ja ennetada.

Esikoha said Markus Gregori Kullamaa ja Rudolf Toikka laulu ja videoklipi "Klapp ühest kõrvast" eest, teise koha pälvisid Robin Romeo Roost artistinimega RO.RO, Gertrud Roos ja Kerten Palumets  haarava räpploo "Klapid peast" eest ning kolmas koht läks Väike-Maarja gümnaasiumi 6. klassile hea koostöövideo ja leidliku ohuanduriga kõrvaklappide idee eest.

Eripreemia läks kõige noorematele osalejatele, Gustav ja Emili Pirkile linnadžunglis kõrvaklappidega liiklemise eest hoiatava videoklipi eest.

Muuseumi programmijuht Kerle Kadak ütles, et mullu küsitleti Eesti autojuhte, kellest kolmveerand kinnitasid, et sõiduteed ületavad ja kõrvaklappe kandvad jalakäijad ning ratturid on ohuks liikluses. "Enamasti kannavadki klappe just noored ja soovisime leida noortepärast võtit, mis aitaks kaasa selle mure vähendamisele," sõnas ta.

Võistlustöid hinnanud žürii, kuhu kuulusid Eesti maanteemuuseumi ja maanteeameti ennetustööosakonna esindajad, tõdes, et tööd olid sisukad ja väga eriilmelised ja neist oli näha, et noored olid teemasse süvenenud.

Konkursi võidutööd tulevad esitamisele V laste liikluskonverentsil "Näe, kuula, märka" maanteemuuseumis 7. oktoobril ning esitatud tööd leiavad kasutust maanteeameti ja maanteemuuseumi trükistes, sotsiaalmeedias ja tulevastest kampaaniates.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles