Rakveres sõitis ühe päeva linnaliinibuss

Andres Pulver
, ajakirjanik
Copy
Kaks Harald Keimanile kuulunud Chevrolet’ bussi.
Kaks Harald Keimanile kuulunud Chevrolet’ bussi. Foto: Eesti Bussiajaloo Selts

Üks varasematest katsetest panna Rakveres käima linnaliinibuss oli 1930. aasta 16. augustil. Mitut bussiliini pidanud Harald Keimani linnaliin kulges marsruudil raudteejaam – Jaama puiestee – Vaksali tn – Tallinna tn – Laada tn – turuplats – Lai tn – Tallinna tn – Pikk tn – Kunderi / Tartu tn nurk ning sama teed tagasi, kuid jaama ette Küti tänava kaudu.

Esimesel kuul oli kavas sõita hommikul kella kaheksast kuni õhtul poole kuueni iga poole tunni tagant “peatustega tähtsamatel uulitsa nurkadel”

Ühendust pidas “suur moodne omnibuss”, piletid maksid 5, 10 ja 15 senti. Vormis politseinikele oli sõit tasuta.

Lisaks manitses liini pidaja reklaamis: “Rakverlased! Pidage meeles, et Teie kohe algusest omnibusel sõidate, muidu võib see hää asi jälle sama ruttu kaduda!” Esimene katsetus piirduski vaid ühe päevaga, kuna selgus, et buss on linnas sõitmiseks liiga suur. Samuti polnud reisijaid just ülemäära palju. Liin pandi esialgu seisma ja loodeti väiksema bussiga peagi taas avada.

Viis aastat varem oli Rakveres linnaliini proovinud käima panna J. Pällo, kelle buss sõitis marsruudil Palermo–raudteejaam–Palermo. Tema pidas vastu kaks kuud, siis lõpetas sõitjate nappuse tõttu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles