Kuidas muutuvas maailmas ettevõttena ellu jääda?

Heli Eigi.
Heli Eigi. Foto: Vladislav Musakko

Nii nagu elus üldse, võib ka ettevõtluses kindel olla ainult ühes – oleme alati pidevas muutumises. Tänavune aasta on koroonaviirusepuhanguga väga ilmekalt näidanud, kui tugevalt ootamatused meid mõjutavad. Seda olulisem on lihvida oma oskusi muutustega edukalt hakkama saamiseks.

Meie maakonnas on palju väärikaid ettevõtteid, kes on muutuste tuules kaua vastu pidanud ja olnud seejuures igati edukad. Samas on muutused järjest kiiremad ja radikaalsemad. Pikalt tegutsenud ettevõttele võib ootamatute muutustega toimetulek osutuda pigem keeruliseks väljakutseks. Väljakujunenud äriprotsessidega stabiilne ettevõte ei suuda alati muutustele piisavalt paindlikult reageerida ning ei ole valmis uuendustega nii kiiresti kaasa minema. See võib aga osutuda saatuslikuks. Sageli ei alga ettevõtte eduloo vaibumine mitte valedest otsustest, vaid sellest, et olulised otsused jäetakse õigel hetkel lihtsalt tegemata.

Suured rahvusvahelised ettevõtted on muutuste keerises toime tulemiseks juba aastakümneid kasutanud niinimetatud kannapöörde strateegiat (inglise keeles turnaround). Väiksemate ettevõtete seas on see juhtimistööriist aga vähem tuntud. Kannapöörde strateegia keskendub olulistele otsustele, mis muudavad täielikult ettevõtte senist kurssi ning aitavad tänu sellele ettevõttel raskuste kiuste püsima jääda ja taas edukaks saada.

Tagasi üles