Sügisel on maakonnas registreeritud kaks koodidega seotud arvutikelmust

Toomas Herm
, ajakirjanik
Copy
Telefonikõne.
Telefonikõne. Foto: Elmo Riig

Ida prefektuurist öeldi, et septembris sai meesterahvas SMS-i ettepanekuga uuendada oma Smart-ID profiili. Mees sisestas nõutud PIN-koodid ja selle tagajärjel tehti tema kontolt 990 euro suurune ülekanne teisele kontole.

Oktoobris sai inimene kõne väidetavalt pangatöötajalt, kelle sõnul taheti tema kontolt raha üle kanda. Kannatanult küsiti tema Smart-ID koode, et väidetavalt blokeerida tehtav ülekanne. Heauskne kontoomanik andiski nõutud koodid, pärast seda võeti tema nimel 6000 euro suurune laen. 

Septembri lõpus korraldati rahvusvaheline politseioperatsioon, mille käigus peeti Rumeenias kinni kolm meest, keda kahtlustatakse Eesti elanike vastu suunatud küberkuritegudes. Paraku pangatöötajatena esinevaid kelme see ei ohjeldanud. Hiljaaegu helistas Tartumaa naisele end Swedbanki töötajana esitlenud isik ja teatas, et naise kontolt üritatakse välja võtta 300 eurot. Naine pidi libapangatöötaja juhendamisel kiiresti edastama oma andmed ja sisestama Smart-ID koodid, et "pangatöötaja" saaks netipanka siseneda ja varast takistada. Paraku lõppes aga "päästeoperatsioon" sellega, et naise pangakontolt kadus 400 eurot ja lisaks võeti tema nimel 1500-eurone laen.

Tartlased on kelmuste tõttu kaotanud kokku üle 300 000 euro. Sealne politsei juhib inimeste tähelepanu sellele, et nad kelmid ära tunneks. Näiteks end pangatöötajatena esitlevad kelmid räägivad ainult vene keeles. Tegelikult aga valdavad pangatöötajad mitut keelt ja esimene ohumärk on juba see, kui end pangatöötajaks nimetav isik ütleb, et suhtleb ainult vene keeles.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles