Kunda raudteed üles kiskuma ei hakata

Copy
Kunda–Rakvere raudteelõik seisab praegu praktiliselt tühjana, kuna Kunda tsemenditehas lõpetas sellel kevadel klinkritootmise ning sellega ühes kadus ka tooraine vedu.
Kunda–Rakvere raudteelõik seisab praegu praktiliselt tühjana, kuna Kunda tsemenditehas lõpetas sellel kevadel klinkritootmise ning sellega ühes kadus ka tooraine vedu. Foto: Vladislav Musakko

Selle aasta kevad oli Kunda tööstusele keeruline, kuna Kunda Nordic Tsement sulges osaliselt tootmise ja sellega ühes jäi kasutuna seisma Kunda–Rakvere raudteelõik. Raudteed käitav Kunda Trans koondas ettevõttest üle 20 töötaja, kuid kasutuseta raudteed üles võtma ei hakata.

Selle aasta kevad oli Kunda tööstusele keeruline, kuna Kunda Nordic Tsement sulges osaliselt tootmise ja sellega ühes jäi kasutuna seisma Kunda–Rakvere raudteelõik. Raudteed käitav Kunda Trans koondas ettevõttest üle 20 töötaja, kuid kasutuseta raudteed üles võtma ei hakata.

Kunda Trans on Eesti riigiga Kunda–Rakvere raudteelõigu pärast vägikaigast vedanud pikalt, kuid seniajani on kõik püüdlused raudteed riigile müüa vett vedama läinud. Eraettevõttele on raudtee haldamise kulud liiga suured ning hiljutine klinkritootmise lõpetamine Kunda tsemenditehases oli viimane piisk karikas. “Lõigul kauba transport oleks vähenenud mahtude pärast läinud nii kalliks, et me otsustasime vedurid seisma panna,” kommenteeris Kunda Transi nõukogu esimees Lembit Kaljuvee.

Tagasi üles