“Kristlikest” (linna)valitsejatest (2)

Tauno Toompuu.
Tauno Toompuu. Foto: Ain Liiva

Jõulukuu algas Rakverele kohaselt kuuseteemalise pommsõnumiga – abilinnapea Andres Jaadla ning linnavolikogu liige Allan Jaakus püstitasid “kristliku kuuse”. Olles küll kristlane ja teoloogiaga palju tegelenud, võttis ikka hulk aega aru saada, millega siis täpsemalt tegu.

Tean seda, mida tähendab olla kristlane inimesena, tean omajagu kristlikust pühakirjast, teoloogiast ja eetikast. Isegi kristliku muusika ja kunsti üle pean diskussiooni võimalikuks, aga sellest, et üks puu, olgugi jõulupuu, võib olla kristlikum kui teine, ei olnud varem kuulnud.

Guugeldades mõiste “kristlik” definitsiooni, saab siiski natuke targemaks. Otsingumootor annab esimeseks artikli kristlusest, kust väga selget infot selle kohta, mis teeb ühest jõulupuust kristliku, siiski ei leia. Kuid kohe järgmisena kuvatakse artikkel kristlikust terrorismist, kus öeldakse, et “kristliku terrorismi väljakuulutatud motiiv on kristluse eesmärkide saavutamine”. Tundub loogiline. Nii võiks siis mõista, et ka nende motiiv, kes püstitavad muudele jõulukuuskedele vastanduvaid “kristlikke” alternatiive, on saavutada sellega kristluse eesmärke. See muidugi eeldab lisaks fundamentalistlikule usukäsitlusele siiski põhjalikku pühakirjatundmist, kristliku teoloogiaga tegelemist, ja mis ilmselt kõige olulisem, aktiivset ristiusu praktiseerimist. Julgemata väita, et kumbki linnaisadest seda ei tee, otsustasingi puud ise lähemalt vaadata.

Tagasi üles