AS Hoolekandeteenused on viimase kümne aasta jooksul kutsunud töötajaid üles pakkuma välja ideid, kuidas teha erivajadusega inimeste elu huvitavamaks, ja korraldanud ettevõtte sees konkursi. "Kui esimestel aastatel olid võitjateks käsitöölahendused, siis tänavuse konkursi keskmes oli teabetehnoloogia kasutamine," märkis AS-i Hoolekandeteenused juhatuse esimees Maarjo Mändmaa.
Tapa Kodu virtuaalreaalsuse ruum on üks Hoolekandeteenuste selle aasta häid lahendusi
Selle aasta konkursi võitis nutiprojekt kogukonnateenuse klientidele, kes õppisid tehnoloogia abil, kuidas käituda kriisi korral.
Tartus elavad kliendid proovisid näiteks, kuidas teha videokõne töötajaga, samal ajal veekraani, suitsuandurit või elektrikilpi kontrollides. Samuti prooviti virtuaalse juhendamise kaudu tulekustuti ja tuleteki kasutamist ning harjutati, kuidas helistada häirekeskusesse või küsida naabrilt abi.
Tapa Kodus loodi aga virtuaalreaalsuse ruum, mis lubab intellektipuudega inimestel maailma avastada ja positiivseid kogemusi saada. Võrreldes tavaliste virtuaalreaalsuse prillidega on erivajadusega inimestele mõeldud süsteem veidi keerulisem: koos virtuaalreaalsust kogeva inimesega on toas töötaja, kes näeb telerist sama pilti, mida inimene prillidest. Kui virtuaalreaalsuses ringi kõndiv inimene ehmub või talle tuleb midagi tundmatut ette, saab töötaja teda kohe aidata.
Virtuaalreaalsuse ruum on ka ühtlasi tajude tuba, kus on valgus, muusika ja pehmed padjad, et klient saab tunda ennast mõnusalt ja kogeda ümbrust kõigi meeltega.