Tuntud on ütlus, et odava asja ostmiseks peab inimene olema rikas, sest karta on, et see kaua vastu ei pea ning vajab kiiresti väljavahetamist. Kindlasti on selles lauses omajagu tõtt, aga siiski on inimesel õigustatud ootus ka väiksema summa eest soetatud asjalt kvaliteeti oodata. Inimeste võimalused on erinevad ning seadus tarbija kaitsmiseks ühesugune igasuguse kauba müüjatele.
Juhtkiri: ka soodne asi peab kestma
Kuigi seadus kaitseb tarbijat ja ütleb, et vahetamis- ja tagastamisõigus peavad kehtima olenemata ostetava asja hinnast või päritolust, ei lähe mitte kõik alati ludinal. Kehva kaupa tagastades peab ise olema väga sõnakas, sõjakas ja nõudlik. Tasa, targu ja tagasihoidlikult võibki jääda lootma, et asi ehk laheneb õiglaselt. Samuti peab ise oma õigusi väga hästi tundma, sest enamikul juhtudel ikkagi proovitakse teha nii, et õigus jääks kaupmehele ning tarbija peaks hoopis ennast süüdi tundma. Võib juhtuda, et mõni kogenematu müüja ei tea isegi, millised on seadusest tulenevad õigused ja kohustused ostjaga suhtlemisel, seega ei saa tekkinud segadust alati müüja pahatahtlikkuseks pidada, ning kui kaupluse omanik karistab tekkinud olukorra tõttu hiljem teenindajat, on võimalik, et müüjad, kellele kehtivad ranged nõudmised, püüavad omakorda ostjate pretensioone pareerida.