Kiri: infodžunglis aitab orienteeruda meediapädevus

, Eesti digiuuringute keskus
Copy
Kiri lugejalt.
Kiri lugejalt. Foto: Kamilla Selina Lepik

Aastasadu eksisteeris mudel, kus üks on info andja ning kõik ülejäänud info tarbijad. Areng toimus pelgalt mahu ja kvaliteedi tõusus. Raamatutest sai trükimasina leiutamisega esimene massilise info jagamise vorme. Järgmine hüpe toimus raadio tekkimisega ning sealt edasi ei võtnud enam kaua aega, kui leiutati televisioon. Kuigi inimeste hulk, kelleni ühest allikast antud info võis jõuda, kasvas nende leiutiste tõttu hüppeliselt, ei muutunud sellest mudel, et üks annab infot ja ülejäänud tarbivad.

Info jagamise mudel muutus interneti tekkimise ja meediaformaadiks saamisega. Selle muutusega oleme jätkuvalt info tarbijad, aga meist on saanud ka info andjad. Me kõik võime reageerida uudistele, jätta sellele oma kommentaare, anda hinnangu sisule või saata uudisele fotode, videote või tekstidena täiendust.

Nagu sellest kõigest veel vähe oleks, saame igaüks avada oma uudistekanali. Olgu selleks siis Facebooki leht, blogi või koguni täiemahuline uudisteportaal. Meil kõigil on selleks võimalus ja paljud on seda ka kasutanud. See aga seab meid olukorda, kus meie ees on lugematu hulk meediakanaleid, mis kõik mingit infot jagavad ning sageli ka üsna sarnased välja näevad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles