Soome lahel lõppes jäämurdehooaeg juba 23. märtsil. Transpordiameti prahitud laev Botnica abistas Sillamäe ja Kunda sadamasse sisenevaid laevu alates 9. veebruarist ning jäämurdeperioodil abistati laevu 41 korral. Nüüdseks on jäämurdetööd lõppenud ka Pärnu ja Liivi lahel, kus need algasid 17. jaanuaril.
Kevad käes: jäämurdetöödega on tänavuseks kõik
Transpordiameti jäämurde koordinaator Martin Kaarjärv selgitas, et kuigi sel aastal oli võrreldes eelmiste talvedega pikemalt püsivaid külmakraade, olid selleaastased jääolud pigem kerged ning hooaeg tavapärane.
Soome lahe jääolud olid Kunda ja Sillamäe sadama piirkonnas samuti pigem kerged või keskmised, see olenes tuule suunast. Nii Soome kui ka Pärnu lahel määrati jäämurdjate teenindatavate laevade jääklassi alampiiriks 1C Lloyd's registri järgi ja peamasina võimsuseks mitte vähem kui 1600 kW. Jäämurdetööde piirkonnas ei teenindatud puksiir-pargase koosseise.
Pärnu, Kunda ning Sillamäe sadam on väga olulised vahepeatused just kaubavahetuse seisukohast. Meritsi liigub väga suur osa kaupadest ja ainuüksi sel hooajal olid jäämurdjate teenindatud laevade kaubamahud 180 861 tonni import- ja 1 057 778 tonni eksportkaupa.
Transpordiamet teenindab jäämurdjatega Muuga, Tallinna, Kopli lahe sadamaid, Paldiski Põhja- ja Lõunasadamat, Kunda ja Sillamäe sadamat kuni sadamate akvatooriumini. Lisaks teenindatakse Pärnu sadamasse tulevaid ja sealt väljuvaid laevu Pärnu sadama lootsipoist kuni jääpiirini.