Tarbija õigused saavad digitaalse sisu ostmisel rohkem kaitstud

Copy
Seadusemuudatus annab digitaalse sisuga toodetega, näiteks nutikelladega kauplemisel nii ostjale kui ka müüjale senisest suurema selguse.
Seadusemuudatus annab digitaalse sisuga toodetega, näiteks nutikelladega kauplemisel nii ostjale kui ka müüjale senisest suurema selguse. Foto: Marko Saarm

Praegu on digitaalse sisuga seonduv nii Eesti kui ka Euroopa Liidu õiguses väga vähesel määral reguleeritud. Uute reeglitega see lünk täidetakse.

Justiitsminister Maris Lauri sõnul ostavad tarbijad järjest enam digitaalseid teenuseid või digitaalse elemendiga tooteid, näiteks nutikellasid. Seetõttu on ka oluline, et selliste ostudega kaasnevates lepingulistes suhetes oleks tagatud õiguskindlus ning kõikidele pooltele arusaadavad reeglid.

“Ettevõtjate võit tuleb sellest, et kaotatakse mitmed lepinguõiguslikud tõkked ja ühtlustatakse õigusraamistikud, mis seni on takistanud piiri­ülest kaubandust,” rääkis Lauri. “Tarbijakaitsenormid seevastu kaitsevad tarbijaid paremini ja seega suureneb ka klientide usaldus uute teenuste vastu.”

Tagasi üles