Kehv taristu kiirendab ääremaastumist – mis saab Virumaa teedest?

Tarmo Trei.
Tarmo Trei. Foto: Erakogu

Oktoobris toimuvad kohalike omavalitsuste valimised ning inimestel on väga tähtis küsida kohaliku elu eestvedajateks kandideerijatelt – mis saab maakonna teedest? Riik kärbib suurelt taristusse suunatavat eelarvet, aga korralikest teedest sõltub, kas regionaalne elu säilib ja areneb.

Riiki ei vii edasi mitte ainult neljarealised põhiteed, vaid kohalik teedevõrk, mis vajab üleriigilisest veel rohkem nüüdisajastamist. Kohalike ja kõrvalteede suurele mahajäämusele juhtis värskelt tähelepanu ka TTÜ logistikaprofessor Dago Antov. Riigi toetus kohalikele omavalitsustele kuuluvale taristule on väga madal ning pikemat aega käib kemplemine, kes teede eest vastutab. Praegu ei taha seda teha kumbki pool. See tuleb selgeks rääkida, aga ka kohalikel omavalitsustel endal on võimalik palju ära teha.

Kohalikel omavalitsustel on põhimõtteliselt kaks valikut: kas investeerida taristusse, mis võimaldab inimestele ja ettevõtetele turvalist, kiiret ja mugavat ligipääsu, või vaikselt hääbuda. Seda, mis juhtub, kui ligipääsud on viletsad, kirjeldas hiljuti Ramirendi juht, kes tahtis rajada Pärnumaale moodulmajade tehast. Kuna teed olid viletsad, jäi plaan soiku. Tehas koos uute töökohtadega küll valmis, aga ... jälle Tallinna külje alla.

Tagasi üles