Vanatehnikahuviline taastas legendaarse Jawa

Copy
Jawale musta numbrimärgi saamist takistavad veel mõned üksikud iluvead ja roostetäpid, mille kõrvaldamise Ivar Kaljuvee järgmisel talvel ilmselt ette võtab.
Jawale musta numbrimärgi saamist takistavad veel mõned üksikud iluvead ja roostetäpid, mille kõrvaldamise Ivar Kaljuvee järgmisel talvel ilmselt ette võtab. Foto: Lisette Luik

Rakveres hüdraulikaseadmete müügiga tegelev Ivar Kaljuvee veedab suure osa oma vabast ajast kaherattaliste seltsis. Nendega reisides ja neid taastades. Hiljuti sai ta sõidukorda külgkorviga Jawa 360, millelt asjatundjad – ja ka asjatundmatud – pilke ei saa.

Esimese tsikli ostis Ivar Kaljuvee millalgi 1980-ndate keskel, olles 16-aastane. Tal oli tarvis liikurit, millega tööl käia ning vabal ajal ringi rännata. Väljavalituks osutus legendaarne Jawa 360. Truu kaherattaline vedas Kaljuveed kuni kaitseväeteenistuseni. Selleks ajaks, kui ta sealt naasis, olid autode hinnad muutunud talle taskukohasemaks ja neljarattalised oluliselt paremini kättesaadavad, kui näiteks 1980. aastate alguses. Jawa jäi kuuri alla vedelema. “Lolli peaga müüsin kuskile Soome maha, siiani kahetsen,” tunnistas mootorrattahuviline.

Kirg mootorrataste vastu ei ole üldiselt aga kaduv nähtus ja ühel või teisel ajahetkel lööb see taas õitsele. Niisamuti oli ka Ivar Kaljuveega. “Viimased aastad tekkis jällegi huvi samasugune ratas endale soetada ning hakkasin oksjonikeskkondades ringi vaatama. Vanade Jawade hinnad on teinud korraliku tõusu, seda just restauraatorite suurenenud huvi tõttu,” rääkis Kaljuvee.

Tagasi üles