Tänavasõiduautod võtsid Simunas mõõtu lumerajal

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Simuna lumerajal kihutab rahvasprindi Virumaa karikasarja avaetapi absoluutne võitja ning neljaveoliste võistlusklassi parim mees Aiko Aigro (Mitsubishi Lancer Evo 6 ).
Simuna lumerajal kihutab rahvasprindi Virumaa karikasarja avaetapi absoluutne võitja ning neljaveoliste võistlusklassi parim mees Aiko Aigro (Mitsubishi Lancer Evo 6 ). Foto: Kristel Haiba-Rillo

Simuna alevikus startis läinud nädalavahetusel Virumaa karikavõistluste sari autode rahvasprindis, mittetulundusühingu (MTÜ) Rallistar korraldatud jää- ja lumerajavõistlus tõi Simunasse rahvasprindi paremiku üle vabariigi.



Kui varasematel aastatel on MTÜ Rallistar korraldanud Simunas Väike-Maarja lahtiseid meistrivõistlusi rahvasprindis, siis uudse Virumaa karikasarjaga soovitakse pakkuda autospordihuvilistele veelgi põnevamat võistlussarja mitmel erineval võistlusrajal.

Ajendi ürituse laiendamiseks andis 2011. aasta sügisel edukalt toiminud koostöö aktsiaseltsiga OG Elektra, kui MTÜ Rallistar ja Grossi Toidukaubad korraldasid ühiselt rahvasprindi võistluse Kehala ringil. Selleaastase karikavõistluse etapid sõidetaksegi plaani kohaselt Simuna rallirajal, Kehala ringil ning mujalgi, kui radade seisukord seda võimaldab.

Uudsena on plaanis pidada Virumaa rahvaralli, mis korraldajad kindlasti proovile paneb. Rahvarallit on MTÜ Rallistarilt juba aastaid oodatud ning heade koostööpartnerite abiga saab see sarja käigus ka ära tehtud.

Rahvasprindis võtavad mõõtu tänavasõiduautod, kuid tegemist pole osalejate tavaliste igapäevaautodega, vaid võistluse tarvis soetatud ning putitatud masinatega.

Virumaa karikavõistluse avaetapil Simunas oli laupäeval hoolikalt ette valmistatud rallirajal krõbekülma, ent päikeselist talveilma trotsides stardis 69 võistlejat üle Eesti.

Kokku oli võistlusklasse seitse: juuniorid, naised, vene autod, Moskvitšid, 2WD-A (kuni 1,6-liitrise mootoriga kaheveolised masinad), 2WD-B (alates 1,6-liitrise mootoriga kaheveolised masinad) ja 4WD ehk neljaveoliste masinaklass.

Naisteklassis oli kohal Sirje Potisepp, kes on oma paremust teiste ees näidanud paljudel võistlustel. Sedapuhku oli ta naistest ainukesena kihutamas, aga võttis võidu endale üldsegi mitte järeleandmisi tehes.

Kaheteistkümne osavõtjaga juunioride võistlusklassis saavutas kohalike autosõprade rõõmuks esikoha Simunast pärit Raimo Lilleorg. Temale järgnesid Honda CRXil sõitnud Karl Martin Volver ning Ford Escortil Roland Ilves.

Eelmisel hooajal juunioride seas edukalt esinenud Alvar Kuu­sik saavutas seekord uues võistlusklassis 2WD-B jälle esimese koha. Alvari paremust pidid tunnistama Seat Ibizal sõitnud ning teise koha saanud Marek Järlak ning VW Golfil mõõtu võtnud Taivo Rooger, kes oli kolmas.

Klassis 2WD-A selgus võitja 14 sportlase konkurentsis, parim oli Karel Tölp (Honda Civic), kes võitis kõik kolm vooru Martin Vatteri (Volkswagen Golf) ees. Nii nagu Vatter oli igas voorus teine, lõpetas kõik kolm sõitu stabiilselt kolmandal positsioonil  ka Meelis Marmor (Honda Civic CRX).

Vene päritolu tagaveoliste ehk SU võistlusklassis mahtusid esikolmikusse Rainer Meus, Sander Kukk ja Vallo Vahesaar. Moskvitšide võistlusklassis pidid konkurendid tunnistama Ermo Jeedase paremust, teise koha sai Heigo Tinno ning kolmanda Indrek Mäestu.

Rekordilise koosseisuga oli Virumaa karikasarja avaetapil esindatud neljaveoliste masinate klass. Lumerajal on selle võistlusklassi sõite pealtvaatajatel väga põnev ning lausa ilus jälgida.

Kokku nautis selles võistlusklassis osalemist 22 sportlast, pingeliseks kujunenud võidukihutamise paremusjärjestus selgus alles viimases voorus. Avavoorust sai parima aja kirja Aiko Aigro (Mitsubishi Lancer Evo 6), edestades mõne sekundiga Elvis Pukki (Subaru Impreza). Teises voorus oli kiireim Gert Aasmäe (Mitsubishi Lancer Evo 6), kolmanda vooru läbis vähima ajaga taas Aigro, kindlustades väikseimate kohapunktidega endale ka etapivõidu. Teise tulemuse sai kirja Aasmäe, kolmas oli Pukk.

Üllatusauhinna kõigi võistlejate vahel pani välja Aartika Puhkeküla, kes üritusel selle eest hoolitses, et osavõtjatele sooja jooki ning sööki jaguks. Aartika eksklusiivse saunapaketi viiele võitis loosi tahtel Kevin Kukk, kes Simunas oma autospordidebüüdi tegi.

Karikasarja järgmine etapp korraldatakse traditsiooniks saanud öörallina ning taas Simuna rajal. Varasematel aastatel on just ööralli aegu Simunas rekordiliselt palju külmakraade olnud, kuid see ei ole osalejate arvu ega pealtvaatajate kaasaelamist takistanud.

MTÜ Rallistar kutsub kõiki autospordihuvilisi võistlusel osalema ning kaasa elama. Autosportlased on asjalikud ning toredad inimesed, kes on omaette lahe sõpruskond. “Mõnus seltskond ja põnev mõõduvõtt tekitavad sõltuvuse alaga aktiivselt tegeleda,” tunnistab MTÜ Rallistar juhatuse liige ning ühtlasi Simuna rajameister Väino Haiba.

Rahvasprindivõistlused ongi saanud Simunas alguse kohalikust initsiatiivist, et anda võimalus ümbruskonna inimestele autospordiga tegeleda. Simunas on autospordiüritusi korraldatud alates 2005. aastast ja sellest on rallipisiku sisse saanud nii mõnedki virulased.

Tasapisi kasvasid kohalikust ettevõtmisest üleriigilise osalusega võistlused, mis oma hea korraldusega on tunnustust ja heakskiitu leidnud autospordiringkondades.  Viimane toimus sujuvalt juba seetõttu, et rahvasprindi litsentsiga võidusõitjad võisid osaleda vaid Eesti Autospordiliidus registreeritud võistlustel. Ja neid kohalikke tublisid autosportlasi oli selleks ajaks üksjagu palju kogunenud.

Võistluste kõrgetasemeline korraldamine on võimalik suuresti tänu kohalikele vabatahtlikele, kes hoolimata sellest, kui palju külma või sooja ilm parajasti võistluspäeval kaasa toob, on vapralt raja heakorra eest hoolitsemas ja kohtunikurolli täitmas.

Märksõnad

Tagasi üles