​Läpi–Ojaküla tee ümberehitusel kasutatakse ka rehviplokke

Aivar Ojaperv
, ajakirjanik
Copy
Keskpolügooni ümbrusesse on ka varem uusi teid ehitatud. Tapa linnast viib sinna hiljuti spetsiaalselt militaartehnika jaoks ehitatud tee. 
Keskpolügooni ümbrusesse on ka varem uusi teid ehitatud. Tapa linnast viib sinna hiljuti spetsiaalselt militaartehnika jaoks ehitatud tee. Foto: Meelis Meilbaum

Riigi kaitseinvesteeringute keskus (RKIK), Tapa vald ja AS Tariston sõlmisid lepingu Läpi–Ojaküla tee rekonstrueerimiseks, edastas Tapa vallavalitsus. Esimest korda Eestis soovitakse kasutada aluskonstruktsioonina rehviplokke.

Kaheksa kilomeetri pikkust Läpi–Ojaküla teed kasutatakse peamiselt ligipääsuks keskpolügoonile, kuid seda on vaja ka kohalikel elanikel. Kaks kolmandikku teest kuulub Tapa vallale ja ülejäänu on kaitseministeeriumi haldusalas.

"Läpi–Ojaküla tee rekonstrueerimine on üks paljudest vastastikku kasuliku koostöö näidetest Tapa valla ja riigi vahel," lausus Tapa vallavanem Riho Tell. "Hea ühendus on maal elamise üheks olulisemaks eelduseks, millele käesolev projekt tublisti kaasa aitab."

"Üks uus teelõik annab võimaluse pääseda Ojakülast Põhja-Kõrvemaa kaudu Piibe maanteele," märkis RKIK taristuprojektide koostöö koordinaator Kaupo Kaasik. Selles piirkonnas on praeguse teevõrgu puhul liikumine piiratud, sest peagi suletakse keskpolügooni laiendatud ohuala. 

Ehitushanke korraldas Tapa vald ning selle võitis AS Tariston, lubades tee rekonstrueerida 1,28 miljoni euroga.

Tee ehitatakse kogu pikkuses seitsme meetri laiusena ja kruuskattega. Vähemalt 700 meetri pikkusel lõigul rajatakse uus tee rehviplokkidele, sellises mahus on see Eestis esmakordne. Rehviplokkide kasutamise lubamiseks on väljastatud keskkonnaameti vastav registreering.

"Rehviplokkide kasutuselevõtt lahendab ära Eestis tekkiva rehvide käitlemise probleemi ja võimaldab samaaegselt säästa taastumatut loodusvara liiva ning  kruusa," märkis Tallinna tehnikakõrgkooli lektor teedeinsener Sven Sillamäe. "Rehviplokid võimaldavad hoida teekonstruktsioonide kaalu probleemsel pinnastel väiksemana ja tagada vajamineva kandevõime."

Mujal maailmas on teede ehituses rehviplokke kasutatud aastakümneid. Lisaks tee ehitamisele on rehviplokke võimalik kasutada dreeniva ja vett mahutava kihina, müravallide täiteks ja tugevdamiseks, nõlvade armeerimiseks, lasketiirude vallides ning kergtäitematerjalina mahukates täitetöödes probleempinnastel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles