On tuntud tõsisasi, et inimesed kipuvad oma pettumust välja elama klienditeenindaja peal. Sealjuures ei mõelda, et näiteks riknenud või mingil muul põhjusel ebasobiv toode ei ole müügil klienditeenindaja süül. Klienditeenindajaid ei maksa süüdistada ka ootustele mittevastanud teenuste pärast. Uutest piirangutest johtuvalt aga on klienditeenindajad sattunud turmtule alla.
Klienditeenindajad saavad paraja sähmaka
Jutt käib avalikes kohtades vaktsineerimistõendi küsimisest. Läinud reedel juhtus ühes Rakvere söögikohas selline lugu, et klient kaalus juba lahkumist, sest ees olev kuue-seitsmepealine järjekord tundus liiga pikk. Ja siis juhtus ime – eesolnutest polnud mitte kellelgi nõutud tõendit ette näidata. Üks mees, uskumata temaga juhtunut, küsis veel klienditeenindajalt üle, kas ta siis tõesti süüa ei saagi. Eitav vastus ja viide seadusele ajas muidu viisaka välimusega keskealise mehe nii endast välja, et ta virutas kandiku vastu letti. Järjekorras viimase takistusena olnud vanamemm ütles, et tal on küll vaktsineerimistõend paberkandjal olemas, kuid see on kodus. Paraku jäi temagi söögist ilma. Tema varem võetud morsi lubas klienditeenindaja ettevõtte kuludesse kanda, salat läks aga riiulile tagasi.
Juhtum pani toimetust uurima olukorda teistes toitlustuskohtades. Esmaspäeva pärastlõunal ütles Virma pubis töötav Melanie, et kliendid istuvad lauda ja teenindaja küsib seejärel neilt vaktsineerimistõendit. "Täna oli kaks inimest, kes ütlesid, et pole üldse," rääkis Melanie. Seejärel pakuti klientidele kiirtesti tegemist, mis maksab viis eurot. Sellest need kaks klienti keeldusid. Kolmanda võimalusena kõht täis saada soovitati toidu kaasaostu. Kaks pahast klienti keeldusid. "Ütlesid, et lähevad mujale," kirjeldas Melanie loo lõppu ja lisas, et paljudel siiski on vaktsineerimistõend olemas. Probleeme võib tekkida pidude ajal, sest siis on rohkem inimesi ja kontroll võtab rohkem aega. Aga Virma pubis on pidude ajaks palgatud ka eraldi inimesed, kes seaduses sätestatud dokumente kontrollivad.
Rohuaia kohvikus leti taga seisev Anželika tunnistas, et vaktsineerimistõendi või muude ohutust tõendavate dokumentide küsimine, näiteks mitte vanema kui 72-tunnise negatiivse tulemusega kiirtesti või haiguse läbipõdemise kohta, toob iga päev kaasa palju pahaseid kliente. Esmaspäeva pärastlõunaks oli neid kohvikus olnud neli-viis.
"Jätate meid nälga, läheme mujale," vahendas Anželika pahaste inimeste sõnu. Mujale minekust aga on mõnele vähe. Anželika sõnul postitatakse veel sotsiaalmeediasse kommentaar, et sisse ei lastud, teenindus oli väga vilets ja jäeti nälga.
"Me lihtsalt teeme oma tööd," jätkas Anželika. Aga pahane klient viitab halvale teenindamisele, kuigi teenindust ju otseselt ei olnudki, sest seaduses määratletud dokumendita teenindada ei tohi.
Pahased kliendid kipuvad pahatihti oma meelsuse väljendamisel ropendama. Füüsiliseks vastuhakuks pole Anželika sõnul veel läinud.
Kiirtesti tegemist Rohuaia kohvikus ei pakuta, küll aga kaasa ostmise võimalust. "Mõni nõustub, mõni kõnnib minema," kirjeldas Anželika inimeste reaktsiooni. Tema hinnangul esimesel päeval ehk eelmisel neljapäeval, mil kontrollinõue kehtima hakkas, pahaseid kliente palju polnudki. Anželika sõnul arvavad inimesed ekslikult, et vaktsineerimistõendit küsitakse ainult konkreetses kohvikus.
Ida prefektuurist öeldi, et politsei ei ole saanud Virumaal väljakutseid probleemide pärast vaktsineerimistõendite kontrollimisel.