Nutisõltuvus koolides Ühed on võtnud telefonid õppetöösse, teised loonud nutitsoonid

Copy
Õpilane Voldemar jagas nippi, et kui panna randmel olev Apple Watch käekellarežiimi ja seda kasutadagi ainult käekellana, ei saa õpetaja aru, et tal on tegelikult nutiseade kogu aeg laua peal. Käekella nutifunktsioone kasutab ta ainult kehalise kasvatuse tunnis distantsi ja pulsi jälgimiseks.
Õpilane Voldemar jagas nippi, et kui panna randmel olev Apple Watch käekellarežiimi ja seda kasutadagi ainult käekellana, ei saa õpetaja aru, et tal on tegelikult nutiseade kogu aeg laua peal. Käekella nutifunktsioone kasutab ta ainult kehalise kasvatuse tunnis distantsi ja pulsi jälgimiseks. Foto: Lisette Luik

Viienda klassi õpilane Voldemar rääkis esimesel koolinädalal, et uuel kooliastal uues koolis on sõprade leidmine keeruline, kuna palju õpilasi veedab vahetunde telefonis. Nutitelefonide kasutamise reeglid on koolides erinevad: kus tohib, kus ei tohi. Mõnedes haridusasutustes kasutatakse nutiseadmeid ka õppetöös.

Koolide suhtumine nutitelefonidesse erineb nagu öö ja päev. Osa ei näe nende kasutamises üldse probleemi, osa on loonud selle piiramiseks karmid reeglid. Ainuke ühine joon on see, et enamikus õppeasutustes on saanud telefon oluliseks vahendiks õppetöös. Neid tohib kasutada siis, kui õpetaja palub seda teha.

Vasta kooli direktor Liina Polluks ütles, et algklassilapsed pigem jooksevad ringi, suhtlevad omavahel ja on õues. Suuremad lapsed veedavad rohkem aega vahetundides telefonides olles. Ta tõi ühe äärmusliku näite. "Üks õpilane on tunnis telefonis ja ei taha sellest loobuda. Tal on selleks must miljon põhjendust, miks sellest mitte loobuda. Selle tulemusel on teised lapsed hakanud küsima, miks tema tohib seda kasutada, aga nemad mitte."

Tagasi üles