Eesti Õpilasesinduste Liidu eestvedamisel korraldatud üritusest võtsid osa maakonna suuremate ja väiksemate koolide esindajad. Kohtumisel avasõnad öelnud ürituse koordinaator Eva Kaarin Viise lausus, et sellise ettevõtmise elluviimine ja õpilaste aktiivne osalus koolivõrgu küsimuse arutelul on ülioluline. Kuigi see ei puuduta otseselt praeguseid gümnasiste, peavad lõplike otsuste ja tagajärgedega hakkama saama nooremate klasside õpilased ning praeguste gümnaasiumiõpilaste nooremad õed-vennad.
Kõikide koolide esindajad olid üksmeelel, et õpilaste informeerimine ja noortelt arvamuse küsimine sel teemal on puudulik ning sellega peaksid aktiivsemalt tegelema nii omavalitsusjuhid kui ministeeriumide esindajad.
Lääne-Viru maavalitsust esindanud haridus- ja sotsiaalosakonna juhtaja Marge Lepik pidas kohtumist sisse juhatades väga oluliseks, et oldaks täpne mõistetes ja sõnakasutuses. “Ühtegi gümnaasiumi praeguse seisuga kinni ei panda ega tehta seda ka tulevikus, kui kohalik omavalitsus on nõus kooli rahaliselt üleval pidama,” ütles Lepik. Tema sõnul on oluline jõuda ühiste arusaamadeni, sest kuigi kolm gümnaasiumireformi lähtepunkti: hariduse kättesaadavus, efektiivsus ja kvaliteet, on küll tulevikkuvaatava gümnaasiumihariduse nurgakiviks, ei ole praeguseks nende mõistete ühise definitsiooni ja arusaamani jõutud. Seega lasus kohaletulnud noortel ülesanne avaldada oma mõtteid just õpilaste vaatenurgast, kes igapäevase koolieluga kõige vahetumalt kokku puutuvad.
Kohtumisel osales igas vanuses õpilasi, mistõttu oli töörühmades arutelu tulemusrikas. Neljas töörühmas mõtlesid koolinoored selle üle, mis muutub nende jaoks isiklikult, kui gümnaasiumireform viidaks täide praegusel kujul. Samuti sai mõelda alternatiividele ning tuua välja sootuks uus, oma lähenemine koolivõrgu korrastamisele. Viimane küsimus osutus noortele ka kõige peadmurdvamaks, kuna praegusele maavanem Einar Vallbaumi väljakäidud plaanile jätta maakonda alles viis kuni seitse gümnaasiumi, on nii poolt- kui vastuargumente.
Gümnaasiumireformi üle arutlenud Haljala gümnaasiumi õpilasesinduse liikmed tunnistasid, et olukord, kus gümnaasiume on selgelt rohkem, kui neid vajatakse, tingib madala konkurentsi gümnaasiumisse pääsemisel. Õpilaste seas olla levinud arusaam, et n-ö oma kooli kümnendasse klassi on pääs niikuinii tagatud. Seega saab põhikooli kesiste tulemustega lõpetada ning õppe kvaliteedile suuremat panustamata. Gümnaasiumide arvu vähendamine tõstaks aga vajadust juba põhikoolis õppetööga enam pingutada.
Gümnaasiumide arvu vähendamisele kindlaks vastuargumendiks tõid kõik töörühmad, et kaugemalt kooli käivate õpilaste olukord raskeneb tunduvalt. See konkreetne asi ei ole piisavalt läbi mõeldud ka Marge Lepiku kinnitusel, kes oli arvamusel, et kooli- ja õppetöö väline aeg peaks õpilasel olema kvaliteetaeg, mille ta saab pühendada puhkamisele, huviringides käimisele või perele. “Kui maakonda jääb alles viis gümnaasiumi, tekib väga paljudele gümnasistidele olukord, kus nad päevast 2-3 tundi lihtsalt bussisõidule ja selle ootamisele peavad kulutama,” nentis Lepik.