Miks Kadrina esimene jaamahoone oli omal ajal eriline?

Aivar Ojaperv
, ajakirjanik
Copy
Kadrina esimene jaamahoone. Foto originaal asub Tallinna linnamuuseumi kogus, foto on elektrooniliselt avaldatud Vikipeedias.
Kadrina esimene jaamahoone. Foto originaal asub Tallinna linnamuuseumi kogus, foto on elektrooniliselt avaldatud Vikipeedias. Foto: Charles Borchardt

151 aastat tagasi, 5. novembril 1870, avati Tallinna–Peterburi raudtee ja üks isevärki rajatis oli sellel Kadrina esimene jaamahoone.

Üldiselt olid kõik tolleaegsed raudteehooned ehitatud tüüpprojekti järgi. Jaamahoonete suurus ja väljanägemine sõltus nende tähtsusest: olid I, II ja III klassi jaamahooned. Kadrina esimene jaamahoone pidanuks igasuguse loogika järgi kuuluma III klassi, kuid tegelikult oli vaid 20 aastat eksisteerinud hoone palju esinduslikum.

Põhjus peitus asjaolus, et Palmse toonane mõisahärra Alexander von der Pahlen (1819–1895) oli oma muude tegemiste kõrvalt ka Balti Raudtee Seltsi esimees (mõnedes allikates nimetatakse ka seltsi presidendiks – AO). See selts oligi Balti raudtee rajaja ning Pahlen panustas seltsi juhina raudteeliini ehitamisse Peterburi, Tallinna ja Paldiski vahel palju energiat.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles