Ma pole kunagi mangunud. Aga ükskord saab hing täis.
Ando Uusküla
Haljala elanik
Riigiteid hooldab Lääne-Virumaal osaühing Verston. Paraku pole ettevõte eriti suhtlemisaldis. Kohalik teemeister ajakirjanikuga telefoni teel rääkida ei soovinud, ta ei osanud välja pakkuda ka muud suhtlusvormi ega isikut, kes sooviks ajakirjanikuga suhelda. Ettevõtte kodulehel on ka pressikontakt, kuid saadetud e-kiri hüüab juba mitmendat päeva kui hääl kõrbes – vastust pole.
Transpordiameti ida üksuse juhataja Anti Palmi oskas olukorda kommenteerida üldisemalt.
“Suured sahad on väikese manööverdusvõimega ja nad peavad sõitma teatud kiirusega, nii et nad ei saagi väiksemate teeotste kinnilükkamist vältida,” rääkis ta. “Selliste kohtade puhastamiseks on järelbrigaadid väiksemate traktoritega. Aga nad jõuavad ristmikele muidugi hulk aega pärast saha möödumist.”
Nii Palmi kui ka Haljala vallavanem Lilleberg kinnitasid, et reeglina on teepuhastuslepingutes kirjas, et koristada tuleb ka teeotstesse tekkinud vallid.
“See koristus on muidugi kõige viimane prioriteet, varahommikul võivad vallid veel ees olla, aga vähemalt vallateede hooldajatel on küll kohustus vallid ära koristada,” ütles Lilleberg.
Uusküla jutu põhjal naabrite teeotstega nii tehaksegi, kuid tema omaga mingil põhjusel mitte. “Ma ei oska kommenteerida, miks konkreetsel juhul seda ei tehta,” lausus Anti Palmi.
Äkki peitub põhjus asjaolus, et Uusküla hoovi viiv tee pole tähistatud – ei ristmikke märkivate siniste helkurite ega liiklusmärkidega? “Ei, nende puudumine ei tohiks küll põhjuseks olla,” sõnas Anti Palmi.
Vallavanem Lilleberg lubas Ando Uusküla aidata nii palju kui tema võimuses. “Me saame Verstonile saata ametliku kirja ja paluda selle olukorra lahendamist. Annan kohe alluvale ametnikule käsu see kiri ära vormistada,” ütles ta.