Virumaa kaluriküladest suurtele moelavadele: Ellen Richardi lugu

Mart Rauba
, ajakirjanik
Copy
Kristi Pärn muutis oma hobi unistuste ametiks.
Kristi Pärn muutis oma hobi unistuste ametiks. Foto: Oliver Moosus

Mis tuleb silme ette, kui mõtleme tuntud moe- ja rõivabrändidest? Vaprate ja ilusate glamuurne maailm? Fotoaparaatide sähvatuste saatel uhkel sammul moelaval astuvad külmade pilkudega supermodellid? Või hoopis õõvastavad kaadrid kolmanda maailma õmblustsehhidest ja miinimumpalga eest vorbitud kiirmoetooted, mida esimese maailma elanikud odavalt ostavad, et siis paari kuu pärast minema visata? Kuid äkki hoopis järjepideva tööga täitunud unistused ning soov luua ilu meie ümber?

2017. aastal alguse saanud Ellen Richard on kohalikul moemaastikul väike, kuid üsna tuntud kaubamärk. Paljud ei teagi, et selle loojad on pärit Rakverest. Ehk ei teata väga sedagi, et tegu on perefirmaga, mille näo on kujundanud ema ja poeg. Kuidas käib ühe rõiva­brändi loomine ja arendamine, rääkisid brändi looja ja peadisainer Kristi Pärn (KP) ning disainer Andreas Kübar (AK).

  • Kristi Pärn otsustas ühel päeval leida aega igapäevase raamatupidajatöö kõrvalt, et läbida Eesti kunstiakadeemia (EKA) moeosakonna avatud kursus. Seal õpitu meeldis ja 2012. aastal lõpetas ta juba EKA moeosakonna stilistika õppesuuna. Läbinud veel mõned ettevõtlusprogrammid, lõi ta 2017. aastal oma brändi, mille nimetas oma vanaema Elleni ja vanaisa Richardi järgi.
  • Andreas Kübar lõpetas mõned kuud tagasi EKA moeosakonna. Taanis õppis ta ühe semestri Koldingu disainikoolis (Design School of Kolding) ja läbis pooleaastase installatsioonipraktika Henrik Vibskovi moemajas Kopenhaagenis. Ellen Richardiga liitus ta 2018. aastal, esialgu vaid sotsiaalmeedia juhina. Kevadel 2019 loodi koos esimene kollektsioon “RICKS”, mis andis brändile värske hingamise.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles