1. märtsist lõpetas tegevuse terviseameti kõnekeskus, mis nõustas koroonaviirusega nakatunud inimesi ja kaardistas nende nakatumise asjaolusid. Täiendavad muudatused puudutavad Eestisse saabujatele mõeldud piiriületaja ankeeti, mille täitmine ei ole enam kohustuslik.
Tänasest lõpetas tegevuse terviseameti koroonaviiruseteemaline kõnekeskus
Nakatumine Eestis on jätkuvalt ulatuslik ning terviseamet on üle vaadanud oma tegevused, mis puudutavad nakatunute ja nende lähikontaktsete kaardistamist ning nõustamist. Alates märtsist saadab terviseamet positiivse testitulemuse saanud inimestele üksnes SMS-i ning nakatunutele enam ei helista. Viimase kahe aasta jooksul on inimeste teadlikkus COVID-19-sse haigestumise ja lähikontakti korral käitumiseks juba väga head ning personaalne nõustamine ei ole paljudel juhtudel vajalik.
Kõnekeskuse tegevuse lõpetamine ei mõjuta oluliselt haigestumiste kohta ülevaate hoidmist, sest peamine info, mida helistamisega korjati, puudutas nakatumispaiku. Kuivõrd aga nakatumispaikade osakaal ei ole ajas märgatavalt muutunud, on selle info lisandväärtus tagasihoidlik.
Terviseamet Eesti inimeste jaoks ei kao ja küsimuste korral jääb endiselt kättesaadavaks. Üldisemate küsimustega võib alati pöörduda riigi infotelefoni poole ning tervisemuredega tuleb ühendust võtta oma perearsti või perearsti nõuandetelefoniga.
Terviseamet jätkab tavapärase epidemioloogilise uuringuga ning info nakatumiste ja haiglaravi kohta jääb endiselt avalikkuse jaoks alles.
Terviseamet muudab ka COVID-19 leviku tõkestamiseks loodud piiriületaja ankeedi täitmise põhimõtteid. Seni oli ankeedi täitmine kohustuslik kolmandatest riikidest ja "punastest" Schengeni riikidest saabujatele, kellele rakendub eneseisolatsiooni kohustus. Alates 1. märtsist on ankeedi täitmine vabatahtlik.
Muutunud julgeolekuolukorra tõttu kujundab terviseamet ümber senised infojagamise põhimõtted ja viimane regulaarne terviseameti pressikonverents toimub 2. märtsil. Edaspidi korraldatakse pressikonverentse vastavalt vajadusele.