Skip to footer
Saada vihje

Arkna rahvas võitleb kiiruspiirangu eest

Arkna bussipeatusest Tallinna–Narva maanteel möödub 5000 sõidukit ööpäevas.

Arkna inimesed soovivad, et bussipeatuse juures piirataks kiirust kuni 70 kilomeetrini tunnis. See on vajalik eeskätt bussilt tulevate laste kaitseks.

Läinud nädala neljapäeval peetud rahvakoosolekul, kus osales paarkümmend inimest, rääkis üks kohalik, et sõidukijuhid praegu kehtivast suurima kiiruse piirangust kuni 90 kilomeetrit tunnis kinni ei pea. Eriti suured kihutajad pidid olema mootorratturid. Bussipeatuse ümbrus on aga õhtul madala päikesega sohvritele halvasti nähtav ja seetõttu võib seal õnnetus juhtuda.

Ühe argumendina kiiruse piiramise kasuks toodi aastaid tagasi Assamallas juhtunu, kus auto alla jäänud 10-aastane poiss hukkus. Alles pärast seda pandi sinna suurimat lubatud sõidukiirust piirav liiklusmärk ja nüüd võib seal sõita maksimaalselt 70 kilomeetrit tunnis. Samuti vihjati Põdruse, Sõmeru ja Sämi ristmikule, kus sõidukite kiirust on piiratud. Rakvere vallavanem Maido Nõlvak tõi näiteks, et Leedus on kõikide bussipeatuste juures kiirust piiravad märgid.

Transpordiameti taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna ida üksuse juhataja Anti Palmi selgitas, et pole kiiruse piiramise vastu, kuid paraku jäävad tema käed lühikeseks. Palmi viitas ametkonna liikluskiiruste töögrupile, mis selliseid asju otsustab. Palmi hinnangul taotlus seal läbi ei läheks. Ta selgitas, et tegemist on pika sirge teelõiguga ja sohvrid ei taju, miks seal on vaja aeglasemalt sõita. “Keskkond peab olema ka autojuhile tajutav,” ütles Palmi ja lisas, et enamik sohvreid seal märgist hoolimata kiirust ei vähenda. “Liiklusmärk ei hoia inimesi elus, vaid jalakäija peab olema ettevaatlik,” lausus ta.

Rakvere vallavolikogu esimees Peep Vassiljev ütles, et rahva arvamus siiski ametnikele loeb, ja sealsamas koosolekul hakati koguma allkirju bussipeatuse juures lubatud suurima sõidukiiruse piiramiseks.

Liiklusmärk ei hoia inimesi elus, vaid jalakäija peab olema ettevaatlik.

Anti Palmi, transpordiameti taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna ida üksuse juhataja

Transpordiametil on kavas Tallinna–Narva maanteel remontida kümne kilomeetri pikkust teelõiku, kuhu jääb ka Arkna ja Jõekalda tee ristmik, mis Narva poolt tulijatel teeb vasakpöörde Jõekalda teele ohtlikuks. “Tean, et mõned ei julge seal ristmikul avariihirmus vasakule pöörata, vaid sõidavad edasi ja alles siis sõidavad soovitud kohta,” sõnas Peep Vassiljev. Samas avaldas ta heameelt, et koostöö transpordiameti, valla ja kogukonna vahel toimib ning see loob eelduse kõiki rahuldava variandi leidmiseks.

Transpordiamet tutvustas oma kava, mille järgi eespool nimetatud ristmikul vasakpööret enam teha ei saagi. Ametkonna andmetel liigub seal 5000 sõidukit ööpäevas. Küll aga jääb sel ristmikul parempöörde võimalus. Lahendusena pakutakse sõidukijuhtidele natuke maad Tallinna poole jäävat Rehe tee ristmikku, kus saab pöörata vasakule Rehe teele ja sealt edasi soovitud kohta liikuda.

Vasakpöördeks tehakse eraldi sõidurada. Üks rahvakoosolekul osaleja küsis, kas Tallinna poolt tulijatele paremale Rehe teele pöörajatele rajatakse aeglustusrada. Ei rajata. Küll aga nihutatakse Arkna bussipeatusi, mis praegu on liiga kohakuti ja seega ei vasta nõuetele.

Lisaks teede remondile ja ristmike ümberehitusele rajatakse sinna kergliiklustee, mis kulgeb Roodeväljalt Arkna suunas.

4. aprillil tehakse nimetatud teelõiguga seotud eskiisid avalikuks ja nende kohta saavad soovijad ettepanekuid esitada. “Ühtegi arvamust eemale ei tõrjuta,” ütles transpordiameti taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna ida üksuse juhataja Anti Palmi.

Kommentaarid
Tagasi üles