Virumaa poisid muutsid mobiilse šoppamise reaalsuseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Šopahoolikutele mobiilirakenduse väljatöötajate meeskonda kuuluvad (vasakult) Vambo Laud, Carl Rannaberg, Vahur Mäe, Janar Jürisson ja Valeri Torf.
Šopahoolikutele mobiilirakenduse väljatöötajate meeskonda kuuluvad (vasakult) Vambo Laud, Carl Rannaberg, Vahur Mäe, Janar Jürisson ja Valeri Torf. Foto: Erakogu

Möödunud nädalal muutus ostlejatele ja teistele kaubandushuvilistele kättesaadavaks nutitelefonides kasutatav innovaatiline m-kommersteenus Choco, mille loojajateks on peaasjalikult Virumaalt pärit noormehed.

Rakenduse väljatöötanud viieliikmeline meeskond, kuhu kuuluvad projektijuht ja turundusega tegelev Carl Rannaberg, programmeerija Janar Jürisson, disaini eest vastutav Valeri Torf, müügitööd tegev ja koostööpartneritega suhtlev Vahur Mäe ning finantspoole ja lepingute eest hea seisev Vambo Laud, jõudis ideega aasta tagasi ka ettevõtluskonkursi “Ajujaht” finaali. Koostöös Elisaga on rakendust testitud ja see töökorda lihvitud ning nüüd oodatakse kõiki šopahoolikuid uudset võimalust kasutama.

Choco eestvedaja, Viru-Jaagupist pärit Carl Rannabergi sõnul toob loodud nutitelefoni rakendus inimesed tänavalt poodi, sest innovaatiline šoppamine on lõbus ja mänguline.

“Lihtsalt öeldes on Choco näol tegemist mobiilirakendusega, mis sisaldab sooduspakkumisi lähedal asuvatelt poodidelt. Pakkumise lunastamiseks tuleb minna poodi ja koguda punkte. Punkte teenib näiteks toote triipkoode skännides. Kui vajalikud punktid koos, tuleb minna kassasse ja näidata müüjale telefoniekraanilt pakkumise sooduskoodi, et saada pakkumises sisalduv allahindlus,” selgitas Rannaberg, kuidas Choco mobiilne ostlemine käib.

Interaktiivse šopingurakenduse mõtlesid noormehed välja tahtest teha midagi uut mobiilivaldkonnas, mis mõjutab nende arvates inimeste elu vähemalt järgmised viis kuni kümme aastat. Selle rakenduse loomise juures peab ettevõtmise projektijuht eriliseks ka asjaolu, et viis noort meest on teinud šoppamisrakenduse naistele.

“Eelkõige ongi meie sihtrühmaks naised, sest nad armastavad meestest rohkem ostlemas käia, kuid ootame rakendust kasutama ka mehi, kellele meeldib sisseoste teha või kes on loomult mänguhimulised. Chocos on pakkumisi ka meesterõivaste poodidelt ning elektroonikakauplustelt,” lausus Carl Rannaberg.

“Usun, et juba varsti käivad inimesed poodides, nutitelefon näpus. Uudse m-kommertsteenuse abil saavad inimesed mängides erinevatelt toodetelt hinnasoodustusi võita,” rääkis Rannaberg. Tema sõnul näitas hiljuti korraldatud uuring, et tervelt pooled nutitelefonide kasutajatest soovisid poest möödudes saada sealt pakkumist oma telefoni. “Just seda võimalust Choco nüüd pakubki.”

Rakendus on kasutatav Androidi nutitelefonidega. Androidi nutitelefone toodavad näiteks Samsung, HTC, LG, Sony Ericsson, Huawei ja teised. “Kuna me arendame rakendust pidevalt edasi, siis lisandub aeg-ajalt ka uuendusi, mida on võimalik endale telefoni laadida. Choco kasutamiseks on vajalik ainult Androidi nutitelefon ja Choco konto,” täpsustas Rannaberg.

Elisa tootejuhi Mailiis Ploomanni sõnul on Eestis praegu veel väga vähe mobiilseid kommerteenuseid. “Töötavate teenuste üleslugemiseks ei lähe vaja isegi ühe käe näppe,” nentis Ploomann. “Samas olen veendunud, et lähitulevikus on turule tulemas hulgaliselt m-kommertsteenuseid, mida on mugav kasutada nutitelefoni või tahvel­arvutiga,” lisas Elisa tootejuht.

Choco rakenduses on pakkumised mobiilsideoperaatorilt Elisa ja väga erinevaid kaupu müüvatelt poodidelt: Sangarilt, ABC Kingalt, Shult, Jack & Jonesilt, Photopointilt. Pakkumised on järjestatud kauguse järgi inimese asukohast ning igal pakkumisel on hind, mida arvestatakse Choco punktides. Pakkumise lunastamiseks tuleb neid koguda teatud arv.

Punktide kogumiseks on kaks peamist viisi: check-in, mille puhul antakse sõpradele teada, kus poes parasjagu asutakse, ning triipkoodide skännimine – nutitelefoni kaamera suunatakse triipkoodile ja rakendus teeb oma töö. Lisaks neile annavad punkte ka kommentaar, pildi lisamine, sotsiaalmeedias jagamine ja tootele hinna lisamine.

Kuigi eestlaste jaoks on Choco abil poodlemine üsnagi uudne, on USAs analoogsed rakendused samas valdkonnas juba kasutusel. Rannabergi sõnul pole välismaised mobiilirakendused Chocoga siiski päris identsed.

Märksõnad

Tagasi üles