/nginx/o/2022/05/13/14549266t1hebe1.jpg)
Teeehituse ootamatu kallinemine sunnib transpordiametit üle Eesti edasi lükkama ligemale 50 ehitusprojekti. Neist kolm Lääne-Virumaal.
Edasi lükatakse riigimaantee Põdruse–Kunda–Pada ja Kunda–Pada lõikude ehk siis kilomeetrite 16,9–28,3 rekonstrueerimist, kus tööd oleksid alanud juulis 2022 ning lõppenud oktoobris 2023. Maksumuseks kalkuleeriti 3,6 miljonit eurot pluss käibemaks.
Teiseks lükkub edasi riigimaantee Tallinn–Narva Haljala–Sõmeru lõigu kilomeetrite 90,7–100,5 taastusremont ja Arkna küla piirkonna liiklusohutuse parandamine. Sealgi oleksid tööd alanud juulis 2022, kuid lõppenud juba sama aasta novembris. Tööd oleksid maksnud 1,36 miljonit eurot pluss käibemaks.
Kolmanda projektina kandub tulevikku Vohnja–Kadrina riigimaantee kilomeetril 8,7 asuva Undla silla ümberehitus, kus tööd oleksid kestnud juulist 2022 kuni juulini 2023. See oleks maksnud 0,3 miljonit eurot pluss käibemaks.
Mis alustel ehitusprojekte edasi lükati? Transpordiameti taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna ida üksuse juhataja Anti Palmi sõnul tehti ärajäävate objektide valik suhteliselt lihtsalt.
"Tegu on objektidega, mille hanked ei olnud 24. veebruariks 2022 veel välja kuulutatud. Tänaseks on selgunud, kui palju transpordiamet erinevate juba sõlmitud lepingute osas kallinemist kompenseerida kavandab. Selle abil oleme teada saanud, kui palju on hetkel eelarves vaba raha veel välja kuulutamata hangete läbiviimiseks. See summa ongi kogu riigis siis ümmargune null ehk täiendavaid ehitustöid tellida enam ei saa. Seda muidugi eeldusel, et ei järgne massilist töövõtjatepoolset lepingute üles ütlemist," selgitas Palmi.
"Objektid iseenesest ära ei jää ning eeldatavalt sügis/talvel kuulutame hanked välja ning järgmisel teeehituse hooajal tehakse need objektid ära," lubas Palmi.