Üha kallinev kütus ei jäta operatiivautosid seisma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Kuigi järjest kallinev kütus paneb nii politsei, kiirabi kui ka päästjad surve alla, ei jää ükski vajalik väljasõit tegemata.


Päästeameti Ida päästekeskuse juhi asetäitja päästetööde alal Heigo Olu tunnistas, et kütusehinna tõus andis tunda juba eelmise aasta teises pooles. Päästeautode arvelt aga kütuse kallinemist Olu sõnul kompenseerida ei saa, sest päästjad peavad väljakutsetele jõudma. “Väljasõiduvalmidus ei kannata,” kinnitas ta.

Küll aga korrigeeriti ametiautode kütusekulu, samuti tõsteti päästekeskuse eelarveridadelt raha ümber, mullusega võrreldes on eelarve jäänud samale tasemele.

Olu sõnul vähendatakse kütuse ostmiseks varustusele kuluvaid summasid, mis tänavu on peaaegu nullilähedased. Kuid kokku ei saa hoida tehnika hoolduse pealt, sest siis võivad sõidukid lihtsalt seisma jääda.

Päästjad enam kraavi või lumehange sõitnud sõidukeid välja ei sikuta, sest selleks puudub vajalik tehnika.
Hätta sattunud looma abistatakse jätkuvalt. Näiteks tuuakse kauaks puu otsa jäänud kass alla. Aga sel juhul abistatakse pigem looma omanikku, sest temal on mure. “Sisuliselt abistame inimest, mitte kassi,” märkis Olu.

Ida prefektuuri korrakaitsebüroo juht Tarmo Tammiste ütles, et kütuse hind on tõusnud, kuid politseile eraldatud raha on sama palju, nagu oli eelmisel aastal.

Samas lisas Tammiste, et eelmise aasta lõpus ja selle aasta alguses vahetati välja veerand korravalvurite autopargist ning tänu sellele, et uued sõidukid on oluliselt ökonoomsemad, kulub kütust umbes 10% vähem.

“Kõik inimesed, kelle elu ja tervis on ohus, saavad teenindatud,” kinnitas Tammiste.

Rasketest oludest hoolimata jätkab ka kiirabi vapralt oma tööd. ASi Rakvere Haigla kiirabi veermiku spetsialisti Enn Palmi kinnitusel ei jäta kiirabi ühelegi kutsele reageerimata. “Loomulikult on kulud aastatega suurenenud, kuid kiirabi rahastamine on jäänud 2009. aasta tasemele,” ütles Palm.

“Väljakutsete arv kasvab pidevalt, sest võib julgelt öelda, et kiirabi teeb tegelikult palju perearsti tööd, eriti maapiirkondades,” nentis ta.

 Enn Palmi sõnul on eriarstide puuduse tõttu oluliselt suurenenud haigete vedu Tartu ja Tallinna suunal, mis samuti nõuab lisakulutusi.

Kütusehinna tõus mõjutab ka bussijuhte. Go Bus Rakvere regiooni tehnikadirektor Rein Kaljuveer ütles, et vastavalt Lääne-Viru maavalitsusega sõlmitud lepingule tuleb kõikidel määratud liinidel bussid käigus hoida. Tema selgitusel kehtivad igat marki bussile omad kütusenormid, mille ületamine läheb firma kahjumisse. Mõistagi kulub talvel ja raskemate teeolude tõttu kütust rohkem kui suvisel ajal. Näiteks kulub bussi kütmiseks ühes tunnis 2,5 liitrit kütust lisaks.

Rein Kaljuveeri sõnul pidi busse külmal ajal ka öösel soojendama, mistõttu ületati kütuse limiite, sest tavapäraseks sõiduks ette nähtud 25minutilisest ettevalmistusajast krõbeda pakase puhul ei piisa.

 “Kütusehindade tõusust ja kütuse suurest kulust hoolimata osutab Go Bus teenust vastavalt sõlmitud lepingule,” kinnitas Rein Kaljuveer.

Märksõnad

Tagasi üles