Baltoscandal kui (l)avastuste summa

Inna Grünfeldt
, ajakirjanik
Copy
Baltoscandal 2022. Kiwa ja Henri Hüti ava-performance “Godot is a DJ”.
Baltoscandal 2022. Kiwa ja Henri Hüti ava-performance “Godot is a DJ”. Foto: Marianne Loorents

Kas summa sõltub liidetavate järjekorrast? Baltoscandalil küll. Festival annab võimaluse luua isiklik teatripilt, kus lisaks lavastuste valikule loob ja mõjutab tervikut nende vaatamise järjekorrast sündiv ainuline kontekst.

Kes alustas XVII Baltoscandalit kolmapäeval kell 12, kui Daria Khrystych ja Bohdana Korohod hakkasid Lääne-Virumaa keskraamatukogus rännakuraamatuid jagama ning suunasid teatrihuvilise sõbralikult linna avastama, ja oli selleks ajaks, kui kell 21.30 jõudis kätte Kiwa ja Henri Hüti ava-performance “Godot is a DJ”, jõudnud tutvuda ruumiinstallatsioonide, portaali ja Korea teatriga, sai kindlasti kokku teistsuguse pildi kui see, kes avatseremoonialt suundus festivaliklubisse, või see, keda tabas vapustus Franck Vigroux’ lavastust “Flesh” vaadates.

Nii lihtsalt on. Baltoscandal on voolamine ja kulgemine, vaimustumine ja õlakehitus, mõttepinge ja vaatepunktide avastamine, kogemisrõõm ning avatus uudsetele vaatepunktidele, aga ka siiras kaastunne, kui tehnika etendajat alt veab. Ning tahtmine erinevatel põhjustel saalist põgeneda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles